رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان گفت: کلاس‎های آموزش رایگان صنایع دستی در این شهرستان در ۳ رشته آغاز شده است.

اکرم ندیمی‎پور،  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: کلاس‎هی رایگان صنایع دستی  با هدف ترویج و تقویت صنایع دستیِ بومی هندیجان و افزایش اشتغال در حوزه صنایع دستی در ۳ رشته کپوبافی، صنایع دریایی و چرم‎دوزی در حال برگزاری هستند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این کلاس ها افزود:این‎ کلاس‎ها از شنبه ۱۳ بهمن‎ماه آغاز شده‎اند، مدت هریک از این دوره‎ها را ۱۰۰ ساعت عاست و ظرفیت کلاس در هریک از این رشته‎ها ۱۲ تا ۱۴ نفر تعیین و کار تدریس کلاس‎ها را نیز اساتید بومی هندیجان برعهده دارند.

ندیمی پور عنوان کرد: با برگزاری این کلاس‎ها در سطح شهرستان هندیجان شاهد حضور پررنگ‎تر صنایع دستی بومی در شهرستان باشیم و بر همین اساس صنعتگران نیز بتوانند با همکاری یکدیگر کارگاه‎های تولید صنایع دستی ایجاد و از فراموشی این صنایع جلوگیری کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان ادامه داد: این کلاس‎ها با همکاری مؤسسه خیریه "ناجیان سبزاندیش هندیجان" برپا شده‎اند و کلاس‎ها نیز در همان محل مؤسسه تشکیل می‎شوند.

وی بیان داشت: در پایان هریک از دوره‎ها به شرکت‎کنندگان در کلاس مدرک معتبر از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان اعطاء می‎شود.

انتهای پیام/م

برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.