با حضور استاندار آذربایجان غربی،پروژه آب رسانی به روستای شین آباد پیرانشهر به بهره برداری رسید.

پروژه آب رسانی به روستای شین آباد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، هم اکنون با حضور استاندار آذربایجان غربی، پروژه آب رسانی به روستای شین آباد پیرانشهر به بهره برداری رسید.

همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر و با حضور استاندار آذربایجان غربی، پنج روستا در شهرستان پیرانشهر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح همزمان آبرسانی به ۴۰ روستای استان که در روستای شین‌آباد پیرانشهر برگزار شد، با بیان اینکه تامین گاز و آب شرب برای شهرها و روستاها یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های شکوفایی است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گازرسانی و آبرسانی به روستاها در دوردست‌ترین نقاط کشور اجرا شده و نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به زندگی آحاد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و شهرنشینان کوچک به کلان شهرها باید مسؤولان همکاری تنگاتنگی داشته باشند، اظهار کرد: باید در تمامی نقاط استان شرایط سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم تا فرایند تامین رفاه برای زندگی همه مردم ایجاد شود.

رضوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، افزود: با افتتاح پروژه های آبرسانی، دو هزار و ۸۹۹ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار ۲۷۹ نفر از اهالی روستاهای شین آباد، سیلوه، توان، گردباسک و گزگسک پیران در شهرستان پیرانشهر از آب آشامیدانی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

وی گفت: برای افتتاح این طرح ، بیش از ۳۹  میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مقام مسئول گفت: در ایام مبارک دهه فجر، بیش از ۴۰ روستای آذربایجان غربی، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند‌.

که مبلغ  ۱۴۹ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال هزینه برآورد شده است.

رضوی بیان کرد: در  دولت تدبیر و امید ۴۲۸ روستا در استان آذربایجان غربی با ۶۲ هزار ۶۳۹ خانوار با جمعیت ۲۴۵ هزار ۵۸۸ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۳۹۹ میلیارد ریال، از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

انتهای پیام/م

آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی

 

برچسب ها: آب شرب ، دهه فجر ، شین آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.