گروهی از نمایندگان و قانونگذاران دموکرات آمریکا سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور این کشور در مقابل کنگره را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای بی سی نیوز، گروهی از قانونگذاران و نمایندگان دموکرات آمریکایی بامداد امروز (چهارشنبه) از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره به شدت انتقاد کردند.

«تامی داکوورث»، نماینده دموکرات ایلینوی اعلام کرد: واقعا باعث تأسف است که فرمانده کل قوا از سخنرانی امشب به عنوان فرصتی برای تغییر رویه یا ارائه پیامی مثبت که بتواند همه ما را به عنوان یک کشور متحد کند، استفاده نکرده است.

حمله توییتری دموکراتها به سخنرانی سالانه ترامپ

«جکی روزن»، نماینده دموکرات نوادا نوشت: رئیس جمهور باید از بازی‌های سیاسی دست بردارد و از قانونی حمایت کند که بتوان در مدارس سرمایه گذاری و جاده‌ها و پل‌ها را تعمیر کرد و همچنین مراقبت‌های بهداشتی را برای خانواده‌های کارگر ارزانتر کرد.

«نورما تورس»، نماینده دموکرات کالیفرنیا نیز نوشت: زمانی که سهامداران ثروتمند و مدیران شرکت‌ها تحت قانون مالیاتی ترامپ طبقه متوسط را ورشکست می‌کنند، این نشان می‌دهد که اقتصاد ما قدرتمند نیست.

ترامپ در بخشی از سخنرانی سالانه خود روند انجام تحقیقات را «مضحک» خواند که این مسئله هم انتقاد گروه دیگری از دموکرات‌ها را در بر داشت. ترامپ در این خصوص اعلام کرد: یک معجزه اقتصادی در آمریکا در حال وقوع است – و تنها چیزی که می‌تواند آن را متوقف کند جنگ‌های احمقانه، سیاست یا تحقیقات حزبی مضحک است. اگر بخواهیم صلح و قانون برقرار باشد، نباید جنگ و تحقیقاتی در کار باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی به طور مستقیم به تحقیقات رابرت مولر، مسئول بررسی دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اشاره‌ای نکرد؛ اما نمایندگان و قانوگذاران دموکرات آن را تلاشی برای تضعیف تحقیقات مولر در نظر گرفتند.

«سلود کارباجال»، نماینده دموکرات کالیفرنیا در حساب توییتر خود نوشت: رئیس جمهور آمریکا نباید تلاش کند در طول سخنرانی سالانه در مقابل کنگره تحقیقات مولر را تضعیف کند. تحقیقات مولر باید بدون هیچ مانعی ادامه داشته باشد.

حمله توییتری دموکراتها به سخنرانی سالانه ترامپ

«استیو کوهن»، نماینده دموکرات تنسی هم در توییتر خود نوشت: این تحقیقات حزبی نیست. این تحقیقات مولر است. یک شخص جمهوری خواه.

همچنین قانونگذاران دموکرات دیگری از جمله «دونالد پین» و «لوئیس فرانکل» هم از سخنرانی دونالد ترامپ در مقابل کنگره انتقاد کردند. دونالد پین در توییتر خود نوشت: محافظت از تحقیقات رابرت مولر یک مسئله حزبی است. ما از این تحقیقات محافظت می‌کنیم تا حقیقت روشن شود.

حمله توییتری دموکراتها به سخنرانی سالانه ترامپ

«لوئیس فرانکل» هم نوشت: هیچ چیز مضحکی درباره انجام تحقیقات درباره جرائم وجود ندارد آقای رئیس جمهور. هیچ کس حتی شما فراتر از قانون نیست. تحقیقات مولر باید بدون مانع کامل شود. هر آمریکایی لیاقت یافتن حقیقت را دارد.

«بن آر. لویوان»، نماینده دموکرات نیومکزیکو هم نوشت: تلاش‌های پرزیدنت ترامپ برای تضعیف تحقیقات مولر غیرقابل قبول است. مولر باید بدون مانع اجازه ادامه تحقیقاتش را داشته باشد.

شایان ذکر است، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ورمونت هم به محض پایان یافتن سخنرانی ترامپ، به آن واکنش نشان داد و اظهارات او را نژادپرستانه توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
این ترامپ احمق فهمیده درسایه صلح وامنیت هستش که میتوان اقتصاد رو تقویت ورونق داد ولی هنوز نفهمیده که با تحریم دیگران خود زنی میکنه چون یک طرف دیگه تحریم خودشه با این اقتصاد دربوداغون امریکا با نفهمی کامل هیئ این واون تحریم میکنه فکرشو بکنید چند تا کشورو تحریم کرده
آخرین اخبار