معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: گاهی افراد به دلیل مشکلات از روستا به شهر مهاجرت می‌کنند، این در حالی است که اگر آن مشکل در داخل روستا حل شود شاهد این همه مهاجرت نخواهیم بود.

با حل مشکلات افراد در روستا‌ها، مهاجرت به شهر نخواهیم داشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وحید قربانی معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی می‌توانیم مشکل روستا‌های حریم را حل کنیم که متوسط درآمد سرانه روستاییان را بالا ببریم، چنان‌که اگر خواهان مهاجرت به شهر بود بتواند در مناطق وسط شهر زندگی کنند.

قربانی ادامه داد: باید برای شهر مشهد نیز لبه‌هایی مانند طرقبه تعریف شود، در طرقبه به مراتب خیلی کمتر از شرق و جنوب شرق مشهد مشکلات و معضلات وجود دارد، چرا که لبه آن به شهری متصل شده که با مرکز ناحیه هماهنگ بوده و با ضوابط شهر کوچک تعریف شده است.

وی گفت: اگر در چهار گوشه شهر مشهد شهر‌های لبه‌ای همانند طرقبه ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات شهر مشهد رفع خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر خانواده روستاییان را با مدل‌های اجتماعی و اقتصادی شهری همخوانی دهیم، می‌توان امیدوار بود که کمی از مشکلات برطرف شود. باید از لحاظ اقتصادی و اشتغال نیز گشایش‌هایی را در همه حوزه‌ها ایجاد کنیم تا لبه شهر متصل به مناطقی شود که متوسط اقتصادی‌شان بالاتر از میانگین حاشیه شهر باشد.

انتهای پیام//ف.ح
 


حل معضلات مهاجرت روستاییان با درنظر گرفتن الگو‌های شهری موفق

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.