رئیس اداره منابع طبیعی مریوان گفت: ۳۱۸ کیلوگرم زغال قاچاق و ادوات جرم در حوزه منابع طبیعی این شهرستان کشف و ضبط شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: با هماهنگی با نیروی انتظامی، نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی این اداره در بازرسی از انبار زغال قاچاق در روستا‌های اطراف، ۱۲ کیسه زغال جمعا ۳۱۸ کیلوگرم و پنج عدد تبر در ۲ روستای گیلی کران و هانه شیخان از متخلفان کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان در خصوص دلایل قطع اشجار در این روستا‌ها گفت: به دلیل عدم گاز رسانی به تعدادی از روستا‌های اطراف، برخی از افراد برای تهیه ذغال و سوخت گرمایشی به قطع درختان جنگل‌های موجود روی آورده اند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه مریوان به شهر انجمن‌ها شهرت دارد، امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و همراهی و همدلی مردم از نابودی منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

محمودی گفت: دادستان شهرستان مریوان همکاری و تعامل خوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که امید است با این تعامل بتوانیم نسبت به حفظ و احیای وضعیت جنگل‌های موجود پیش از پیش کوشا باشیم.

وی از استقرار ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبر داد و گفت: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی خودرو‌های عبوری را بازرسی می‌کنند.

وی افزود: مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان ۱۵۰۴ اعلام نمایند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کالا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.