هشتمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش سه فیلم سینمایی و مجموعه فیلم‌های کوتاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با نمایش مجموعه فیلم‌های کوتاه،« متری شش و نیم»، «ایده اصلی» و «سرخ پوست» برگزار می‌شود.

«مجموعه فیلم‌های کوتاه ۱۳»

در ابتدا هفت فیلم کوتاه برای حضور و نمایش در جشنواره فیلم فجر انتخاب و معرفی شدند که در ابتدا فیلم «تشریح» ساخته سیاوش شهابی و پس از آن فیلم‌های «s» حامد اصلانی و «توهنوز اینجایی» کتایون پرمر و محمد روح بخش انصراف خود را اعلام کرده و بیانیه‌ای از سوی آن‌ها صادر شد تا یکی از حاشیه‌های مهم جشنواره رقم بخورد. این موضوع باعث شد در انتها چهار اثر در جشنواره نمایش داده شوند.

در متن این بیانیه آمده است: اینجانب حامد اصلانی کارگردان و بهنام سنایی تهیه کننده فیلم کوتاه «S» و کتایون پرمر و محمد روح‌بخش کارگردانان فیلم کوتاه «تو هنوز اینجایی» علیرغم فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه فجر، صرفا به دلایل فنی و شرایط زمانی، امکان کوتاه کردن فیلم‌های خود را نداشتیم. از این رو انصراف خود را برای حضور در این جشنواره اعلام می‌کنیم. سپاسگزاریم از صنف فیلم کوتاه، انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر محترم جشنواره فجر که پیشنهاد حضور فیلم‌های «S» و «تو هنوز اینجایی» را در این جشنواره به ما دادند.

«گسل» سهیل امیر شریفی
«رورانس» سوگل رضوانی
«بچه خور» محمد کارت
«دریای تلخ» فاطمه احمدی

«متری شیش و نیم»/ساعت۱۵:۳۰

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» جدیدترین اثر بلند سینمایی سعید روستایی پس از " اید و یک روز " است که تهیه کنندگی آن را سید جمال ساداتیان بر عهده دارد.

دو فیلم از نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

از ویژگی‌های این فیلم ساخت لوکیشنی بزرگ و استفاده از تعداد زیادی هنرور بود و آنطور که شنیده می‌شود به لحاظ بازی‌ها خوب و موضوع ملتهب و حساس است و بازیگرانی مانند پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در این فیلم بازی می کنند اما حاشیه پررنگ این فیلم به زمان تولید و جدا شدن شهاب حسینی از پروژه برمی گردد.

موضوع فیلم:
«متری شیش و نیم» در ارتباط با مقولهٔ اعتیاد است که فیلمی اجتماعی تلقی می‌شود.
بازیگران:
پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، مازیار سیدى، هومن کیایی، محمد علیمحمدى، اصغر پیران، على باقرى، مرجان قمرى، مرضیه بدرقه، سید حسام الدین موسوی بازیگران فیلم هستند.

«ایده اصلی»/ ساعت: ۱۸:۳۰

ایده اصلی به تهیه کنندگی و کارگردانی آزیتا موگویی است که لوکیشن‌های آن در ایران و یونان بود.

خلاصه داستان: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند و شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

دو فیلم از نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

بازیگران:
مانوس گاوراس، آندره آ. ماچالکیدو، ایرینا مانژوسوا و واروارا لارمو بازیگران خارجی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. این بازیگران خارجی در فیلم جدید موگویی کنار بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی و مهرداد صدیقیان جلوی دوربین رفته‌اند.

«سرخ پوست»/ساعت ۲۱:۳۰

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی است. حال و هوای این فیلم به زمان قبل از انقلاب برمی گردد و فضای پلیسی دارد همچنین شاهد همکاری محمدزاده و ایزدیار برای چندمین بار هستیم.

دو فیلم از نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر

خلاصه داستان: سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند تا اینکه ...
بازیگران:
نوید محمد زاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار