مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تامین اجتماعی استان در حال حاضر ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در مراسم افتتاح ساختمان جدید تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی قزوین گفت: تامین اجتماعی استان در حال حاضر ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد که ۱۵۹ هزار نفر، بیمه شده اجباری هستند.

نصیری افزود: همچنین ۷۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در قزوین بازنشسته شده اند که یک سوم آن‌ها از طریق قوانینی همچون قانون مشاغل سخت و زیان آور به بازنشستگی رسیده اند.

به گفته وی، بسیاری از خدمات ۳۰ گانه این سازمان به صورت الکترونیکی به بیمه شدگان داده می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: این اداره کل در استان ماهانه ١٣٠ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

نصیری اضافه کرد: نرم افزار و نیروی انسانی بیش از تجهیزات سخت افزاری برای سازمان مهم است و در این بخش تامین اجتماعی استان دستاورد‌ها و خدمات شایسته‌ای داشته است.

استاندار هم گفت: سازمان تامین اجتماعی با جمعیت زیاد تحت پوشش خود، خدمات بزرگی به جامعه داده و به نوعی، یک اقدام انقلابی بزرگ در نظام محسوب می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی افزود: علیرغم همه کاستی ها، خدمات زیادی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی طی چهل سال انقلاب اسلامی انجام شده که قابل مقایسه با گذشته نیست؛ اما با وجود خدمات ارائه شده، با نیاز‌ها و مطالبات جدیدی در جامعه مواجه هستیم که باید برای پاسخگویی به آن‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: خدمات تامین اجتماعی علیرغم کاهش درآمد‌های نفتی به طور متوازن حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور توزیع شده که نقش موثری در رفع محرومیت‌ها و توسعه عدالت اجتماعی دارد.

استاندار، تامین اجتماعی را سازمانی درآمدزا و هزینه بر دانست و بر پرداخت مطالبات آن از سوی دولت تاکید کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش، با حجم وسیعی از مطالبات معوقه و بدهی مواجه است و پرداخت بخشی از طلب‌های سازمان توسط دولت، تا حد زیادی مشکلات را مرتفع می‌کند.

داوود محمدی افزود: در برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده تا سالانه بخشی از مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی ، حذف دفترچه‌های بیمه‌ای و ابلاغ الکترونیکی را از خدمات سازمان تامین اجتماعی دانست و بر تداوم خدمات روزآمد این نهاد تاکید کرد.

زرآبادی دیگر نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت : هتلینگ بیمارستانی در استان خوب است اما سرانه تخت بیمارستانی پایبن است و باید مردم در نوبت بمانند و هر چه از مرکز استان دور می شویم این وضعیت بدتر است.

زرآبادی افزود : انتظار داریم برای افزایش سرانه تخت بیمارستانی در استان اقدام شود و بانوان در اولویت قرار گیرند.

زرآبادی افزود: انتظار داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان در تامین اجتماعی در سال ۹۸ در دستور کار قرار گیرد و نمایندگان هم در خدمت شما هستند تا با همکاری بیشتر این وضعیت را بهبود بخشند.

انتهای پیام/ک

افتتاح ساختمان تامین اجتماعی قزوین

برچسب ها: بیمه ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار