سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان از آمادگی این اداره برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.

غلام شجاعی، سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به آمادگی این اداره‎کل برای حضور مؤثر و فعال در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: ظرفیت‎های گردشگری ویژه استان در حوزه‎های سلامت، دریایی و جنگ در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

وی حضور خوزستان در این نمایشگاه بین‎المللی را فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر فرهنگ، هنر و ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری استان عنوان کرد.

شجاعی در ادامه با تأکید بر اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته فرصت مهم و خوبی است تا خوزستان ظرفیت‎های گردشگری خود را به عموم مردم داخل کشور و حتی گردشگران خارجی نشان دهد بیان داشت: در نمایشگاه امسال ۶۶۰ شرکت ایرانی و ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور نیز حضور خواهند داشت که خوشبختانه ما نیز با اطلاع‎رسانی مناسب و حساسیت‎های همکاران در مجموعه‎های معاونت گردشگری و همچنین روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان، تاجایی که در توان‎مان بود شرایط و زمینه رابرای حضور فعال، هدفمند و مؤثر در این نمایشگاه مهیا کرده‎ایم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‎که نمایشگاه امسال با شعار "گردشگری و تحول دیجیتال" برگرار خواهد شد تصریح کرد: امروزه در حداکثر مواقع انتقال و مبادله اطلاعات از راه صنعت دیجیتال انجام می‎شود که جزء به صرفه‎ترین راه‎ها در این زمینه محسوب می‎شود و می‎توان با بهره‎مندی از این صنعت، جاذبه‎های گردشگری، توانمندی‌ها و خدمات تأسیسات و مؤسسات گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان را به عموم مردم در سراسر کشور معرفی کرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: باتوجه به شعار امسال نمایشگاه سعی خواهیم کرد با نمایش ویدیو‎های ویژه و پخش فیلم‎ها و عکس‎های متفاوت و جذاب از جاذبه‎های مختلف استان در قالب ویدئووال، بخشی از ظرفیت‎های خوزستان را که شاید در فرصت‎های قبلی کمتر به آن پرداخته شده بود را به نمایش بگذاریم.

غلام شجاعی با اشاره به این‎که طی ماه‎های قبل برای حضور قدرتمند در این نمایشگاه جلساتی را به ویژه با بخش خصوصی برگزار کرده بودیم اذعان داشت: اساساً نمایشگاه گردشگری عرصه توانمندی‎ها و ظرفیت‎های بخش خوصی است و ما به عنوان نهاد دولتی و سیاست‎گذار، تسهیل‎کننده این کار هستیم و خوشبختانه پیرو جلساتی که داشتیم انجمن‎ها وسازمان‎های میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‎ها و نیز بخش خصوصی به عنوان حامی در راستای برگزاری نمایشگاه ‎وارد کار شدند.

وی بیان کرد: جلساتی را نیز با مؤسسات گردشگری، راهنمایان تور، دفاتر خدمات مسافرتی و نیز سرمایه‎گذاران بخش خصوصی برای به عرصه گذاشتن ظرفیت‎های گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار کردیم که درابین زمینه مقدمات کار فرآهم شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: خوزستان امسال با بهره‌مندی از غرفه‎ای به مساحت ۴۰۰ متر مربع در سالن B۳۸ به طور متمرکز به ارائه برنامه‎های متنوع خود خواهد پرداخت.

شجاعی از اختصاص حدود ۹۰ درصد از فضای غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: با اطلاع‎رسانی انجام‎شده بخشی از این ۹۰ درصد به تأسیسات اقامتی هتل‎ها و بخشی دیگر نیز به سرمایه‎گذاران بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه به برنامه‎های تدارک دیده شده از سوی غرفه خوزستان در نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنان مؤسسات گردشگری و اتحادیه هتلداران به عنوان تأسیسات گردشگری دارای انجمن هستند که به نمایندگی از انجمن صنفی استان در غرفه حضور خواهند داشت تا همه ظرفیت‎های گردشگری استان را از شمال گرفته تا جنوب و سایر مناطق خوزستان به معرض نمایش عموم گذارند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که دو گروه عمده آئینی در استان خوزستان وجود دارند که از هر دوی آن‎ها برای حضور و اجرای برنامه در این نمایشگاه دعوت کرده‎ایم ادامه داد: یکی از این گروه‎ها، گروه آئینی عربی"میسان" و گروه دیگر، گروه بختیاری "لامردون" هستند؛ ضمن این‎که قرار است سیاه چادر بختیاری و مضیف عربی را نیز در غرفه برپا کنیم که در مضیف عربی خوزستان با ارائه مراسم آیینی و ثبت‎ملی‎شده قهوه‌خوری از حاضران و مهمانان پذیرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این استان در همه حوزه‎های گردشگری به ویژه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و گردشگری جنگ دارای ظرفیت‎های والایی است که سعی داریم ظرفیت‎های ویژه این سه حوزه از گردشگری رابه نحو احسن در نمایشگاه تهران به بازدیدکنندگان محترم ارائه کنیم.

غلام شجاعی ضمن این‎که از گردشگری به عنوان صنعتی بین‌‎بخشی یاد کرد و همه رویداد‌ها و جاذبه‎ها را به نوعی با گردشگری مرتبط خواند افزود: توسعه پایدار در جامعه با رونق و توسعه گردشگری حاصل خواهد شد و بهترین ابزار برای گردشگری نیز ابزار اطلاعات و ارتباطات است؛ بنابراین از تمام جوانان، سازمان‎های مردم‎نهاد، بخش‎های خوصی و سایر بخش‎هایی که علاقه‎مند به حوزه گردشگری در استان هستند تقاضا داریم که برای اطلاع رسانی به همشهریان خوزستانی و همشهریانی که ساکن تهران هستند تلاش کنند.

وی در پایان ضمن تجلیل از همه دست‌اندرکاران میراث فرهنگی استان برای آماده‌سازی غرفه خوزستان از عموم مردم و بازدیدکنندگان این نمایشگاه دعوت کرد تا از غرفه خوزستان دیدن کنند.

گفتنی است؛ دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری، از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‎ماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

حضور میراث فرهنگی در نمایشگاه بین المللی گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.