در ایام الله دهه فجر امسال، فاز اول پایانه مرز رازی خوی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با داشتن ۳ مرز در شهر‌های ماکو، ارومیه و خوی ارومیه مناطق استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

در ایام الله دهه فجر سال جاری و با قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پر شکوه انقلاب اسلامی فاز اول پایانه مرزی رازی با حضور معاون وزیر راه افتتاح و فاز دوم ان کلنگ زنی می‌شود.

مظفر وفا مدیر پایانه مرزی رازی با اشاره بر فعالیت‌های انجام شده این پروژه گفت: فعالیت پایانه مرزی رازی به سال ۱۳۹۰ برمی گردد که به عنوان گذرگاه با محوریت عبور مسافر شروع به کار کرده است.

وی هم چنین ادامه داد: در نخستین سالی که این پایانه افتتاح شد حدود ۱۲۰ هزار نفر و در سال ۹۱ به اضافه دو ماه در سال ۹۰ در این مرز ۲۲۰ هزار نفر مسافر تردد داشته است؛ و هم چنین در سال ۹۲ حدود ۳۷۰ هزار نفر و در سال ۹۳ با وجود ۲ ماه تعطیلی مرز به علت مشکلاتی که طرف ترک داشت تردد صورت گرفته است و در سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون نفر از این پایانه عبور و ترددی داشته اند.

وفا افزود: این میزان تردد نشان دهنده این است که مسافرین این مرز را به عنوان مرز مطمین و راحت انتخاب کرده اندو اگر زیر ساخت‌های لازم که اگر صورت بگیرد قدم موثری برداشته می‌شود و این پایانه به صورت یکی از بزرگترین مرز‌های زمینی کشور مان خواهد شد.

هزینه‌های پرداخت شده برای این پروژه که ۸ میلیارد تومان در کلنگ زنی فاز اول و برای تاسیسات و ساختمان‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان است.
گفتنی است مرز راه آهن رازی نیز تنها راه ریلی به کشور ترکیه بوده و می‌تواند روابط تجاری بین ایران و اروپا را تسهیل کند.

 

انتهای پیام/م

فاز ۱ پایانه مرزی خوی به بهره برداری می‌رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خويي
۱۷:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
ميليونها نفر دراين چند ساله رفت امد كرده اند چرا هيچ مشكلي پيش نيامده است جاده نا امن فقط در مرز سرو اروميه ميباشد كه همه جا پرتگاه هست
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادلو
۰۲:۴۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
مرز ناامنی هستش وراههای کوهستانی که خیلی خطرناکن