مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۴۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن حیدری در جمع خبرنگاران گفت: هواشناسی سیستان و بلوچستان در طول ۴۰ سال اخیر توفیقات چشمگیری داشته است که این توفیقات هم بعد سخت افزاری و هم بعد نرم افزاری را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب تنها چهار ایستگاه سینوپتیک در استان تاسیس شده بود، افزود: این موضوع در شرایطی است که اکنون از مجموع ۳۰ ایستگاه سینوپتیک استان، ۸ مورد آن خودکار است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش از انقلاب تمام ایستگاه‌های هواشناسی شامل سینوپتیک، بارانسنجی، اقلیم شناسی و جو بالای استان ۳۰ مورد بود که اکنون به حدود ۱۷۰ ایستگاه رسیده است.

وی در تشریح تعداد ایستگاه‌های قبل و بعد از انقلاب، گفت: پیش از انقلاب ۱۸ ایستگاه بارانسنجی، ۷ ایستگاه اقلیم شناسی، ۴ ایستگاه سینوپتیک هواشناسی و ۱ ایستگاه جو بالا در استان فعال بوده که مجموع آن‌ها ۳۰ مورد بوده است، اما اکنون فقط تعداد ایستگاه‌های بارانسنجی استان با رشد ۶۵۰ درصدی به ۱۳۵ مورد رسیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از انقلاب تعداد ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی و اقلیم شناسی استان نیز به ۲۱ ایستگاه رسیده است.

حیدری با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ ایستگاه خودکار در استان فعال نبوده است، گفت: هم اکنون ۸ ایستگاه خودکار هواشناسی در استان فعال است و تمامی ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی استان نیز به صورت نیمه خودکار فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این پس از انقلاب دو ایستگاه سنجش غبار نیز در استان فعال شده است که بر اساس برنامه احداث چند ایستگاه جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به پروژه‌های در حال ساخت هواشناسی در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون چهار ایستگاه هواشناسی در زاهدان، دلگان، پسابندر و زرآباد در حال ساخت است که با تکمیل این پروژه‌ها شبکه پایش استان تقویت می‌شود.

انتهای پیام/پ

ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار