حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

اقتصاد آستان قدس بر پایه نذر و وقف استوار است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش ما بر این است که موقوفات به طور بهینه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

اقتصاد آستان قدس بر پایه نذر و وقف استوار است/بهره‌وری بهینه از موقوفات در دستور کار آستان قدس رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران به برنامه‌های آستان قدس رضوی در زمینه افزایش بهره وری از موقوفات حضرت رضا (ع) اشاره کرد و گفت: به برکت امام هشتم (ع) و به برکت اخلاص مردم دل داده به امام رضا (ع)، در سال‌های متمادی موقوفات و زمین‌هایی در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است که برای بهره وری بهینه از آن‌ها برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد آستان قدس رضوی بر پایه نذر و وقف استوار است، تصریح کرد: هیج درآمدی در آستان قدس رضوی به جز نذورات مردم و موقوفات وجود ندارد و به همین دلیل ساز و کار‌هایی برای نظارت بر کیفیت بهره وری از اموال و هزینه کرد نذورات تعریف شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قبل از آغاز خدمتم در آستان قدس رضوی، سیستم‌های نظارتی در درون آستان وجود داشت که زیر نظر تولیت فقید فعالیت می‌کرد، اما در دوره جدید احساس کردیم که علاوه بر نظارت‌های درون سازمانی، ایجاد نظارت‌های برون سازمانی هم ضرورت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: برای اولین بار زمینه ورود موسسات حسابرسی برون سازمانی به آستان قدس رضوی فراهم شده است، به طوری که بر فعالیت تمامی شرکت‌ها و بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای آستان برای بهبود مدیریت در هزینه و درآمد نظارت می‌شود.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته، به ندرت مجامع عمومی شرکت‌های زیر مجموعه آستان قدس رضوی برگزار می‌شد، اما اکنون برگزاری مجامع و حسابرسی شرکت‌ها به روز شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بستر لازم برای نظارت همگانی بر عملکرد آستان قدس رضوی فراهم شده است، گفت: زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا (ع) در صورت داشتن هرگونه نقد، پیشنهاد یا شکایت می‌توانند با استفاده از ساز و کار تعریف شده، نکات مدنظر خود را به صورت مستقیم به سازمان مرکزی آستان قدس رضوی و بخش‌های نظارتی منتقل کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

افزایش بهره وری از موقوفات حضرت رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.