ضرورت تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت/تلاش هر چه بیشتر برای خدمت رسانی به روستا‌ها و مراکز دور افتاده آیت الله سبحانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت:توقع است که کار‌هایی که آقای هاشمی انجام داده، همان‌ها را دنبال کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید صبح پنجشنبه در دیدار با نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به خدماتی که در زمان وزیر پیشین بهداشت و درمان به مردم ارائه شد گفت: توقع است که کار‌هایی که آقای هاشمی انجام داده، همان‌ها را دنبال کنید، آیا اقتصادی هست یا نه موضوع دیگری است، اما وزیر پیشین با یک نیت صالحی آمده بودند و ما نیز موافق نبودیم که ایشان در وسط راه، کار را رها کنند و حالا مصلحت دیده است، ولی شما همانگونه کار‌ها را ادامه دهید.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: باید طرح‌ها به گونه‌ای دنبال شود که همه بفهمند این دو وزیر، کار هم دیگر را دنبال می‌کنند و این مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع بهداشت و درمان گفت: موضوع بهداشت و درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و شریعت و فقه اسلام با طب و طبیت رابطه تنگاتنگ دارند.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه فقیه در همه مسائل که نیاز به نظر طبیب باشد، اول نظر او را پرسیده و بعد نظر حکم شرعی را می‌دهد خاطرنشان کرد: مثلا اگر طبیب تشخیص دهد که روزه گرفتن برای فلان شخص ضرر دارد، آنگاه مراجع هم حکم فقهی می‌دهند که نباید فرد روزه بگیرید که این نشان دهنده رابطه تنگانگ این دو گروه است.

وی تصریح کرد: ما دو گروهی هستیم که در یک مسیر می‌رویم، موضوع را شما معین کرده و ما حکم اسلامی را علما و مراجع می‌گویند.

این مرجع تقلید با اشاره به خدمات صورت گرفته در روستا‌ها و مراکز دور افتاده گفت: در روستا‌ها شاهد هستیم که به چه صورت خدمات ارائه می‌شود، اما نیاز است که تلاش بیشتری شده و یک نظارت گسترده تری انجام تا در صورت نیاز باز هم در راستای خدمات رسانی به روستائیان بکوشیم.

وی به احداث بیمارستان هزار تخت خوابی قم اشاره کرد و گفت: کلنگ این بیمارستان زده شده و امیدواریم که هر چه زودتر به ثمر نشسته و نیاز مردم قم را برطرف کند. 

طرح تحول نظام سلامت به ویژه در مناطق محروم با قدرت دنبال می شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار گفت: طرح تحول نظام سلامت برای کاهش پرداخت ها از جیب بیمار، رفع مشکل تامین دارو به خصوص داروهای بیماری های صعب العلاج و ماندگاری پزشک در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به شدت دنبال می شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: باید در حوزه سلامت به گونه ای عمل کنیم تا منابع به درستی استفاده و نهایت خدمت به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: مسائل بهداشت و درمان کشور نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم با پیگیری امور، شرمنده مردم نشویم.

نمکی گفت: تمام فعالیت های دکتر هاشمی در وزارت بهداشت برای خدمت به مردم ادامه می یابد و گزارش خدمات این وزارتخانه همچون گذشته ارائه خواهد شد.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون این طرح در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار