رئیس اداره هواشناسی چابهار گفت:با توجه به وضعیت جوی و دریایی و باد‌های شمالی، مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خایج فارس، بنادر عمان (مسقط) پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) با احتیاط همراه باشد.

محمد رضا سالاری فنودی رئیس اداره هواشناسی چابهار در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،: امروز آسمان نواحی ساحلی استان صاف تا تا قسمتی ابری است و وزش باد شمالی و مواج شدن دریا در بخش‌های غرب و شرق دریا انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه علاوه بر مواج شدن دریا، افزایش غبار و غلظت ذرات معلق از پیامد‌های وزش باد در نواحی ساحلی است، افزود: شرایط جوی و دریایی برای ورود و خروج شناور‌ها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی با رعایت احتیاط، مساعد ارزیابی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی چابهار ادامه داد: شرایط جوی و دریا برای امور صیادی وتردد شناور‌های صیادی صنعتی و برودتی به جز بخش‌های غرب و شرق دریا مناسب است، اما تردد این شناور‌ها در عرض‌های پایین با هماهنگی مراکز اطلاع رسان انجام شود.

سالاری تصریح کرد: روز جمعه آسمان نواحی ساحلی استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد‌های غربی است که در نتیجه آن دریا به نسبت مواج ارزیابی می‌شود. در این روز علاوه بر وزش باد، هوای این نواحی گاهی همراه با غبار محلی نیز می‌شود.

انتهای پیام/پ

وضعیت آب و هوا در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار