رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:انقلاب ۵۷ ایران برگرفته از یک ایدئولوژی و جهان بینی اسلامی است که یکی از سازمانهای مهم مبتنی بر اسلام نیروی انتظامی یا پلیس اسلامی است.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،انقلاب ۵۷ ایران برگرفته از یک ایدئولوژی و جهان بینی اسلامی استضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به هم استانیهای عزیز به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پلیس راه اشاره کرد و گفت:انقلاب ۵۷ ایران برگرفته از یک ایدئولوژی و نگاه و جهان بینی اسلامی است که به همین خاطر انقلاب اسلامی نامیده شد و بدین ترتیب محور تمام برنامه ریزی های حکومت جدید بعد از انقلاب ۵۷،اسلام قرار گرفت و یکی از سازمانهای مهم مبتنی بر اسلام نیروی انتظامی یا پلیس اسلامی قرارگرفت.

همتی زاده  افزود:در حوزه خدمات رسانی تا قبل از انقلاب کلیه خدمات حوزه پلیس راه صرفاً به صورت حضوری بوده و حقوق ارباب رجوع به صورت باید و شاید مورد توجه نبوده است و لیکن امروزه بخش عمده ای از خدمات رسانی در حوزه پلیس راه با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی پیشرفته بوده و برای برخی از خدمات نیاز به مراجعه حضوری نبوده و برای بخش دیگر که به صورت حضوری خدمات ارائه میگردد حقوق ارباب رجوع در نظر گرفته شده و فضای لازم ایجاد گردیده و حقوق مردم به عنوان یک الزام در سرلوحه کار پلیس بوده و نهادهایی برای نظارت بر این موضوع همچون سامانه ۱۹۷ به منظور بررسی نظرات،پیشنهادات،انتقادات و تقدیر در نظر گرفته شده تا نتیجه آن ها پس از بررسی به خواهان داده شود.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه راه یکی از عوامل اصلی سازنده ترافیک و از عوامل مستقیم موثر بر ایمنی تردد و پیشگیری از تصادفات رانندگی می باشد به همین منظور قبل از انقلاب استان ایلام به لحاظ معابر بزرگراهی فاقد هرگونه بزرگراه بود که الان ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه داریم و طول راههای اصلی قبل از انقلاب اسلامی ۱۸۰ کیلومتر بود که الان حدود ۵۶۰ کیلومتر راه اصلی در استان داریم و خوشبختانه تحول عظیمی در حوزه راه صورت گرفته است.

همتی زاده  خاطرنشان کرد:با توجه به عدم گستردگی و سازمان دهی قوی قبل از انقلاب تصادفات رانندگی و رسیدگی به مصدومان جاده ای در مواردی با تاخیر فراوان انجام می شد لیکن با انقلاب اسلامی و با سازمان دهی نیروی انتظامی و تخصصی شدن وظایف هم اکنون رسیدگی به تصادفات به صورت معمول در زمان ۲۰ دقیقه و کمتر انجام می شود.

رئیس پلیس راه استان گفت:در بخش های دیگر ارائه خدماتی،فقط در بخش صدور دفترچه های رانندگی سالانه بیش از ۳۰۰۰ نفر راننده حمل و نقل عمومی مسافربری در استان ایلام خدمات ارائه میگردد.

سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه استفاده از فناوری های روز دنیا در بحث کنترل ترددها یکی دیگر از حوزه های پیشرفتی در بحث نظارت بر ترافیک است اعلام کرد:امروزه ما از سامانه ها و ابزارها و تجهیزات مختلفی برای این موضوع استفاده می نماییم که از جمله آنها سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای موسوم به سپهتن است که یک مدل کم نظیر داخلی است که با استفاده از آن در حال حاضر تردد وسایل نقلیه مهم مانند اتوبوس ها را رصد می کنیم.

ایشان در ادامه صحبت خود به نقش مهم سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ اشاره کرد و گفت:با اجرای این سامانه مسافران وسایل حمل و نقل عمومی می توانند در صورت وقوع تخلفات با گزارش پیامکی تخلفات،از طریق این سامانه بلافاصله توسط واحدهای گشتی پلیس راه راننده متخلف متوقف و کنترل می گردد.

وی ادامه داد:سامانه دیگری نیز همچون سیستم جامع پلیس راهنمایی و رانندگی،کلیه اطلاعات و سوابق رانندگان و پلاک وسایل نقلیه را ثبت و در هر لحظه قابل گزارش گیری و رسیدگی به تخلفات رانندگی و وسایل نقلیه می باشد که سوابق رانندگی هر فردی قابل بهره برداری و بررسی می باشد و این ها همه قطعاً در کاهش تخلفات رانندگی تا حدی تاثیرگذار است.

سرهنگ همتی زاده در پایان گفت:خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحولاتی گسترده ای در حوزه پلیس راه و استان ایلام صورت گرفته است که موارد یاد شده ای نمونه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی طی سالیان اخیر در حوزه پلیس راه بوده است.

 

انتهای پیام/با

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پلیس راه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.