مدیر کل بهزیستی کردستان گفت: همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر بهره برداری از ۱۶ مرکز مشاوره فردی و اجتماعی زیر نظر این سازمان در شهر‌های مختلف استان آغاز شد.

صباح قریشی مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: این مراکز توسط بخش خصوصی احدث شده و زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مراکز مشاوره در محور‌های مشاور خانواده، پیشگیری از طلاق، مشاوره قبل از ازدواج و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی کردستان بیان کرد: در مجموع در ایام دهه فجر ۱۱ طرح در حوزه بهزیستی با اعتباری حدود ۴۵ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود که از این تعداد تاکنون خانه حمایتی سالمندان با حضور رئیس سازمان در سنندج به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: افتتاح مرکز شبانه روزی وینسار در شهرستان قروه برای معلولان ذهنی دختران بالای ۱۵ سال با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

قریشی گفت: مرکز شبانه روزی ویژه بیماران مزمن روانی پسران بالای ۱۴ سال در شهرستان مریوان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و راه اندازی خانه یک چهارم راهی ویژه پسران دارای بیماری مزمن روانی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که روز‌های آینده به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار داشت: در راستای افزایش ارائه خدمات در زمنیه توانبخشی معلولان و اشتغالزایی، فعالیت‌های طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در شهرستان کامیاران با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بخش خصوصی واگذار شده که در این ایام فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح ۲۶ واحد مسکونی ویژه معلولان در ایام دهه فجر افزود: هفت مورد از این واحد‌ها در شهرستان دیواندره بود که سه واحد از آن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول است و برای احداث آن‌ها در مجموع یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

قریشی یادآور شد: هشت واحد نیز در شهرستان قروه، هشت واحد سنندج و سه واحد نیز در شهرستان دهگلان احداث شده که برای احداث این واحد‌ها بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بهزیستی و کمک بالاعوض هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان  بیان  کرد: در ایام دهه فجر همچنین یک مرکز ترک اعتیاد با صرف اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان دیواندره افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/م

افتتاح طرح های حوزه بهزیستی کردستان در دهه فجر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.