وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری درباره اسامی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی بدون کنکور و توقف فعالیت ۷۰ مرکز آموزش عالی گذشت.

از اعلام اسامی دانشگاه های پذیرنده دانشجوی بدون کنکور تا ایجاد کارگروه تخصصی «فناوری های فضایی و خدمات فضاپایه»

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری همچون اعلام  اسامی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجوی بدون کنکور و توقف فعالیت ۷۰ مرکز آموزش عالی سپری شد.

اسامی دانشگاه‌های پذیرنده بدون کنکور اعلام شد + فهرست رشته‌ها

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: امشب (۱۷ بهمن ماه) لیست رشته‌هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند را اعلام می‌کنیم یعنی ۲۸۱ عنوان رشته برای ۵۵۰ هزار ظرفیت مطرح خواهد شد.

توکلی بیان کرد: رشته‌های دانشگاه آزاد در این لیست وجود ندارد، البته لیست رشته‌ها را بیان کرده‌اند و در حال بررسی و تلاش برای اضافه کردن آن‌ها هستیم.

وی گفت: برای پذیرش در این رشته‌ها داوطلب باید ابتدا رشته‌ها را ملاحظه کند، از ۲۰ اسفند تا ۶ شهریور با مراجعه به سایت سنجش علاقه مندی خود را برای این رشته‌ها تا ۱۰۰ رشته اعلام کنند.

توقف فعالیت ۷۰ مرکز آموزش عالی

منصور غلامی وزیر علوم با اشاره به مراکز آموزش عالی که به صورت قانونی و غیر قانونی در کشور فعال هستند، بیان کرد: مراکز آموزش عالی باید ضرورت‌ها و شاخصه‌های مورد توجه را در نظر بگیرند و بر اساس این شاخصه‌ها فعالیت کنند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ۵۰ مرکز آموزش عالی تعطیل شدند و فعالیت ۷۰ مورد آن‌ها متوقف شده است و امیدواریم که بتوانیم به کمک برنامه‌ها فعالیت‌هایمان را پیش ببریم.

هیچ مسئولی به اقتصاد دانش بنیان توجه ندارد/ نباید از دانشگاه‌ها انتظار حل مشکلات را داشت

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: تنها ۱۵ درصد اساتید ما علاقه‌مند به کار در حوزه فناورانه هستند و مابقی اساتید به دنبال آموزش‌های تئوری می‌روند و نباید انتظار داشته باشیم که دانشگاه مشکل روز کشور را برطرف کند.

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کار سیاسی انجام نمی‌دهد، بیان کرد: معتقد هستیم افرادی که در جهاد کار می‌کنند نباید کار سیاسی انجام دهند البته ما دغدغه سیاسی داریم و همین انجام کار‌های سیاسی جزئی از برنامه پیشرفت است.

۲۰ اسفند؛ آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون کنکور/ اعلام زمان آزمون دکتری نیمه متمرکز

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش، پذیرش دانشجو در ۲ بخش مستقل یعنی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی یا با تلفیقی از سوابق تحصیلی و آزمون انجام می‌شود.

وی افزود: امشب (۱۷ بهمن ماه) لیست رشته‌هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند را اعلام می‌کنیم یعنی ۲۸۱ عنوان رشته برای ۵۵۰ هزار ظرفیت مطرح خواهد شد.

خدایی گفت: ثبت نام کنکور سراسری از ۲۴ بهمن تا ۲ اسفندماه خواهد بود و آزمون ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود؛ در آزمون امسال ۲ سری سوال برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید داریم، نمرات تراز خواهد شد و بر اساس این نمرات تراز پذیرش انجام می‌شود و ظرفیت جداگانه‌ای برای نظام قدیم و جدید وجود ندارد.

حمایت ۲ میلیاردی دانشگاه آزاد از دانش بنیانی‌ها/ برگزاری ۳ فن بازار در نیمه اول سال آینده

بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: واحد‌های دیگر هم محصولات خود را نشان دادند و حدود ۲۸ میلیارد تومان (BP) بیزنس پلن خود را آماده کرده بودند و برای شورای اقتصاد دانش‌بنیان فرستادند، این اقدامات نشان می‌دهد تحرکات در چند ماه اخیر در این زمینه بسیار سریع شده است و این فن‌بازار، فن بازاری است که می‌توان گفت: نمایش نبود و یک فن‌بازار واقعی بود و محصولاتی ارائه شد که تجاری شده‌اند.

وی گفت: در نیمه اول سال ۹۸ فن بازار‌های برق و انرژی، دارو‌های گیاهی و داروسازی و گردشگری را خواهیم داشت و این امر نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در کنار حرکت در مرز‌های دانش و تولید علم در زمینه فناوری و نوآوری و خلق ثروت از تولید علم با قدرت پیش می‌رود.

آغاز پذیرش دانشجو از مهر ماه/ نظام‌نامه دانشگاه فرشچيان تدوین می‌شود

بهمن نامور سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان درباره برنامه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: اولین گروه از دانشجویان دانشگاه از مهر ماه سال آینده در دانشگاه پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه استاد فرشچیان با اشاره به تعداد دانشجویانی که هر ترم جذب دانشگاه می‌شوند، گفت: محدودیتی در پذیرش دانشجویان نداریم اما به دلیل آنکه رویکرد اصلی ما تربیت استاد است بیش از آنکه به کمیت توجه داشته باشیم به کیفیت توجه می‌کنیم.

وی با اشاره به رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند، گفت: در حال حاضر سه رشته نگارگری، خوشنویسی و صنایع دستی برای تدریس در دانشگاه استاد فرشچیان آماده شده‌اند.

جزئیات ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۸ اعلام شد

آبتین حیدرزاده رئیس سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دکتری تخصصی وزارت بهداشت از سه شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ اظهار کرد: متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی می توانند از ۱۶ بهمن تا ۲۷ بهمن ۹۷ می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

رئیس سنجش آموزش پزشکی به زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

۲۱ بهمن؛ افتتاح بیمارستان فرهیختگان/ با صرف تئوری خواندن کسی پزشک نمی‌شود

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: رشته پزشکی رشته‌ای بسیار پر هزینه است و در اغلب کشور‌ها، بخش‌های غیر دولتی از عهده پرداخت هزینه آن برنمی‌آیند، خوشبختانه در کشور ما نیز مانند کشور‌های مطرح دنیا در بخش‌های غیردولتی به تدریس رشته‌های پزشکی می‌پردازند و جایگاهی خوب در سطح کشور دارد به طوری که حدود ۳۰ درصد از آموزش پزشکی و حدود ۴۰ درصد از آموزش پرستاری در دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نمی‌توانیم به یکباره تمام تخت‌ها یک بیمارستان را فعال کنیم؛ این بیمارستان با ۲۰۰ تخت خواب شروع به کار خواهد کرد و تا ۶ ماه آینده سایر تخت‌ها هم فعال خواهد شد. با توجه به اینکه تجهیز این بیمارستان بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده است، نمی‌توانیم به رقم دقیقی برای هزینه‌های ساختمان اعلام کنیم، اما به طور متوسط هر تخت بیمارستانی حدود ۲ میلیارد تومن هزینه دارد در ضمن بسیاری از بخش که پیش از این تجهیز شده بود به دلیل گذر زمان از سطح استاندارد خارج شدند و نیاز به نوسازی و صرف هزینه مجدد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.