وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شهروند ترکیه‌ای را به اتهام دورزدن تحریم‌های ایران و تلاش برای مخفی‌کردن این اقدام تحریم کرده است.

آمریکا یک شهروند ترکیه‌ای را به اتهام دورزدن تحریم‌های ایران تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شهروند ترکیه‌ای را به اتهام دورزدن تحریم‌های ایران و تلاش برای مخفی‌کردن این اقدام تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا «اورن کایاکران»، شهروند ترکیه‌ای را «نه تنها به علت نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران بلکه تلاش او در هدایت کارکنانش برای پنهان‌کردن این اقدامات غیرقانونی» به فهرست تحریمهای خود اضافه کرده است.

بنا به این بیانیه کایاکران که مدیریت شعبه شرکت آمریکایی «کلمورگن» در ترکیه را به عهده دارد، بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در ۶ مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشور و شرکتی که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، تحریم ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار