معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار بوشهر گفت: توجه به تولید داخلی و کشاورزی بهترین کاری است که می‌توان در مقابل جنگ اقتصادی دشمن انجام داد.

توجه به تولید داخلی بهترین راه در مقابل جنگ اقتصادیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین فر در نشست باکشاورزان بخش آبدان ازتوابع شهرستان دیر، بیان کرد: کارگروه رفع موانع تولید در استان و شهرستان‌ها با هدف رونق تولید و سرمایه گذاری تشکیل شده و با مصوبات این کارگروه بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی و اقتصادی برطرف می‌شود.

وی افزود: هرچند بانک‌ها مستقل هستند، اما همکاری آن‌ها برای برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار بوشهر ادامه داد: راه اندازی اتحادیه گوجه کاران می‌تواند در شرایط مختلف با نشست و برنامه ریزی مطالبات فعالان این بخش را پیگیری کند.

زرین فر، پیگیری تعرفه برق کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع خسارت به کشاورزان را از جمله مواردی دانست که مسئولان آن را در دستور کار دارند.

وی همچنین با اشاره به توطئه‌های دشمنان در ۴۰ سال گذشته، گفت: هرچند دشمن در ۴۰ سال گذشته با ایران اسلامی در ستیز است، اما این دشمنی‌ها با تدبیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب، هوشیاری مردم و تلاش مسئولان تاکنون راه به جایی نبرده است.

فرماندار دیر نیز با اشاره به آغاز بهره‌برداری یا اجرای ۷۶ طرح در دهه فجر، گفت: شهرستان دیر در زمینه کشت محصول گوجه فرنگی مقام اول استان بوشهر را دارد و تلاش می‌شود رویکرد گوجه کاران در این بخش به کشت گلخانه‌ای معطوف شود.

کریم علی حسنی افزود: راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی در شهرستان دیر و صادرات آن به خارج از کشور از افت قیمت این محصول جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: شهرستان دیر در زمینه دریا، شیلات، کشاورزی و صنایع ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

فرماندار دیر با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور مردم در این حماسه ملی ناامیدی دشمنان اسلام را رقم می‌زند.

بخشدار آبدان هم با اشاره به موافقت دولت با استمهال و بخشودگی سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی افزود: باید تدابیر لازم جهت همراهی همه بانک‌ها و برخورداری همه کشاورزان از این مصوبه دولت اندیشیده شود.

ابوالحسن گنخکی با اشاره به بهسازی بیش از هشت کیلومتر از راه‌های بین مزارع بخش آبدان عنوان کرد، بقیه نیز تا پایان سال بهسازی می‌شود.

یعقوب کرمی رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان دیر نیزگفت: اعتبار بخشیدن به پروانه نظام صنفی، امهال تسهیلات بانکی، پیگیری تعرفه برق، ارائه تسهیلات برای تولید محصولات گلخانه‌ای و بیمه محصولات کشاورزی را از مطالبات و خواسته‌های کشاورزان این شهرستان است.

انتهای پیام/ک

اتحادیه گوجه‌کاران در دیر تشکیل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.