مدتی است پیامکی از سوی یک شماره ناشناس برای افراد مختلف ارسال شده و به آن‌ها درباره قطع شدن یارانه نقدیشان هشدار می‌دهد.

. به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارش‌های اعلام شده به تازگی روشی جدید برای دزدی اطلاعات حساب بانکی توسط سودجویان به کار برده می‌شود. در این روش از تکنیک هک فیشینگ استفاده می‌شود.

برای این که فرد سود جو بتواند به اطلاعات حساب فردی دسترسی پیدا کند ابتدا با یک شماره ناشناس پیامی حاوی یک متن اخطار برای قطع شدن یارانه نقدی به گوشی افراد ارسال می‌کند. متن پیام به شرح زیر است:

" یارانه شما قطع شد. برای فعال سازی در لینک زیر ثبت نام کنید. "

.

اگر دقت کنید در قسمت اطلاعات فرد ارسال کننده پیام، یک شماره چند رقمی وجود دارد. در رابطه با این مسئله باید بگوییم که پیامک‌هایی که از سوی دولت به گوشی کاربران فرستاده می‌شود برچسب نام اختصاصی دارند و شما در هنگام دریافت این پیامک‌ها شماره‌ای بر روی گوشی خود مشاهده نمی‌کنید. اما هنگامی که این پیام به دست شما می‌رسد در بالای صفحه شماره نسبتا طولانی را مشاهده می‌کنید. حتی اگر بر فرض مثال از سوی دولت یک پیام بدون اسم و همراه شماره برای کاربر ارسال شود، مطمئنا با یک عدد رندتر و کوتاه‌تر این پیامک ارسال خواهد شد.

مشکل دیگری که در این پیام وجود دارد آدرس سایت است که با کمی دقت متوجه وجود دو مشکل درون آن می‌شوید. اولی نام سایت است که به جای واژه یارانه‌ها (YARANEHA) در آن از واژه یارانه (YARANEHE) استفاده شده است. مسئله دوم این است که سایت‌های دولتی ایرانی از دامنه ir. استفاده می‌کنند و دامنه com. برای سایت‌های دولتی ایرانی تعریف نشده است.

هنگامی که شما وارد سایت می‌شوید به منظور قطع نشدن یارانه نقدی از شما پول درخواست می‌شود. قدم اصلی هک کردن اطلاعات بانکی شما این است که پس از ورود به سایت بانکی برای پرداخت مبلغ خواسته شده سایت فیشینگ به جای سایت اصلی بانک برای شما باز می‌شود. در این روش هکر یک صفحه مشابه صفحه اصلی پرداخت بانکی می‌سازد و به جای سایت اصلی جا می‌زند.

در این مورد خاص حتی شما در صفحه پرداخت بانکی یک ایموجی قلب شکسته مشاهده می‌کنید که مطمئنا اداره‌های رسمی از این نوع محتوی در وبسایت‌های خود استفاده نمی‌کنند.

در آخر باید به بزرگ‌ترین مشکل این پیامک اشاره کنیم. هیچ گاه از سوی دولت برای شما پیامکی با این محتوی ارسال نمی‌شود و اگر یارانه نقدی شما قطع شده باشد از شما برای وصل شدن دوباره آن مبلغی درخواست نخواهد شد. لطفا متن‌ پیامک‌هایی که از شماره‌های ناشناس برای شما ارسال می‌شود را پیش از هر اقدامی بررسی کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم واحدنژاد
۱۸:۴۳ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام الان چند سال میشه یارانه خانومم قطع شده نمیتونم بگیرم. من وبچه هام میگیریم ولی خانومم نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۸
امروز حساب من خالی کردن چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
میترا
۱۶:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
دقیقا همین پیامک امروز برام اومد واسه همین سرچ کردم
از این شک کردم شماره ایی ک ارسال کرد خط ۰۹۰۳ بود پیش خودم گفتم از کی دولت با شارژ کردن ایرانسل ب مردم خبر میده
متن پیامکشو میزارم ..
يـارانـه شـما قطـع شد
ثبت نام درلينك زير
http://yaraneh-98.com
ای کاش میشد ی جوری اطلاع داد اخه شاید خیلی ها از بی اطلاعی برن ثبت نام کنن و گینه پرداخت کنن و اطلاعات کارتشونم هک شه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۱:۵۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
یارانه شوهرم ودخترم یه حساب بود قطع سده هیچ اس ام اسی هم نیامده
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۴:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
پبامک حذف یارانه ها اگه حذف بشه چطوری میشه از دوباره پیگیری کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
بیژن صالحی
۰۱:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
امروز ۲۷ شهریور۹۸ متوجه شدم یارانه ام قطع شده تک حقوق وفرهنگی هستم درآمددیگری ندارم جالب اینکه دوستانی که درادارات وجاهای دیگرکه زن ومرد شاغل هستند یارانه اونها قطع نشده؟!والا ما که ازبیستم به اونوردائم داریم مدیریت می کنیم وکاسه ی چه کنیم دست گرفته ایم آیا این انصاف وعدالت است
یعنی من درآمد بالای پنچ میلیون دارم؟مترومیزان قطع رایانه تصادفی است وهیچ گونه معیاردرستی تاامروز وجود نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا خیلی هم ربط داره . چطور کسی که تک حقوقه و درآمد دیگری هم نداره ، یارانه اش حذف بشه و در کنارش همکارش که اتفاقا همسرش هم شاغل باشه و یا از کارمندان سایر ادارات و یا زن و مردی که هردو فرهنگی هستند و... یارانه بگیرند. اگه قراره قطع بشه باید همه کسانی که وضعیت مشابه درآمدی دارند و یا از وضعیت مالی بهتری برخوردارند یارانه ایشان هم قطع شود تا عدالت برقرار شود. در غیر ابن صورت عین بی عدالتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
یعنی کسی نیست نظارت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
قطع نکنین فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
چطور اپراتور همچین شماره هایی رو در اختیار این کلاه بردارها قرار میده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۲۱:۲۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
این تنها مشکل نیست برای خود بنده پیامکهایی فعال میشوند که روحم از آن خبر ندارد وقتی خبردار میشوم که پیامک مخابرات را باز میکنم ودرآن هزینه ای بنام (خدمات مبتنی بر محتوا ) که شامل فعال شدن سایتهایی است که روزانه ۵۰۰ تومان برای بنده هر سایت هزینه میشود بدون اینکه بنده آن را فعال کرده باشم و مخابرات هم جواب درست و حسابی نمی دهد بهتر است مدعی العموم دراین مورد ورود کرده و جلوی دزدی در روز روشن را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا برخورد جدی با این افرادو سایتا نمیشه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
الان خیلی افراد هستند که زن و شوهر هردو شاغل هستند و درآمدشان بیش از پنج میلیون است .یا اینکه طرف نمایشگاه داره یا سایر مشاغل آزاد و در روز درآمد یک ماه یک کارمند را در میاره ولی یارانه هم می گیره .یعنی پیدا کردن این قبیل افراد برای دولت سخته . چه بسیار افرادی که تک حقوق هستند و به سختی گذران می گنند ولی چند ساله دولت یارانه آنها را قطع کرده . اگه میخوان عدالت رعایت بشه باید یارانه این قبیل افراد حذف بشه و به افراد مستحق تعلق بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
یارانه را باید فقط به (بهزیستی و کمیته امداد) بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
فرض کنید که شخصی سه تومومن حقوق می گیرد مدانید چقدر کسریات دارد شانزده مورد کسریات دارد از اتش سوزی گرفته تا بیمه عمر مثلا بعد از مرگ هزینه به ان پرداخت کنند یا زلزله یاخیلی از دریافتی های دیگر در اخر همان به سختی یک تومانی باقی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اگه ازاپراتورتلفن همراه ارسال شده که راحت بایدقابل پیگیری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
آقا حساب كتاب نداره كه، من درامدم به زور در ماه به ١٣٠٠ ميرسه، مستاجرم هستم ولي دفعه ي قبل چند ماه يارانم و قطع كردن با كلي بدبختي دوباره دادن بهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
یارانه بازنشسته های چندشغله قطع شود مثلا شخصی هم بازنشسته است هم مغازه سوپر مارکت دارد با ۱۰ میلیون تومان درآمد در ماه و داشتن جواز کسب سوپرمارکت از اتاق اصناف نشان دهنده میزان درآمد شخص است. زن و شوهر هر دو کارمند دولت پس درآمدشان بیشتر از ۳ میلیون تومان در ماه است .
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۷:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اون دیگه به شما ربطی نداره دونفر کارمندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
وزارت اطلاعات باید ورود کند چون میخواهند مردم را دوباره تحریک کنند همان کاری که دیماه سال پیش کردند گفتند میخواهند بنزین را گران و یارانه سی میلیون نفر را قطع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
اون کسی که برجی ۶ میلیون تومن در ماه درآمد داره هیچ وقت با قطع یارانه ۴۵ هزار تومانی تحریک نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
با استعلام از شهرداری و سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف میتوان درِآمد کسبه و مغازه داران را تخمین زد
آخرین اخبار