عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت نهادهای حقوق بشری درباره شهادت کودک شیعی در عربستان را مایه تاسف دانست.

سکوت نهادهای حقوق بشری درباره شهادت کودک شیعی مایه تاسف استعلی آقا‌محمدی، عضو تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن محکوم کردن قتل کودک شش ساله شیعی در عربستان گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد ظلم عجیب و غریبی که نشان می‌دهد که نوعی تفکر وهابی و داعشی تلاش کرده است تا بخشی از مردم  را علیه مردم دیگری در خاک عربستان سعودی بسیج کند، تبلیغات و تعلیمات مذهبی که کشتن شیعیان را ثواب می‌داند و  ما نمونه آن را به طور کامل در امثال داعش در کشور‌های عراق و سوریه دیده‌ایم  که چهره منحوس و کریحی را به نام اسلام رقم می‌زند.

وی ادامه داد: اکنون نتیجه این آموزش را در سفارت عربستان و در ترکیه به بدترین شکل ممکن می‌بینیم که انسانی را قطعه قطعه می‌کنند و بعد آن را در داخل مواد شیمیایی نابود می‌کنند؛ این کار را نه یک نفر بلکه مجموعه حکومتی که حداقل پانزده نفر هستند انجام می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شهادت کودک شیعی در  عربستان خاطرنشان کرد: مجموعه این کار‌ها وقتی به جامعه عربستان می‌رسد، تبدیل به یک اقدام عجیب و غریب می‌شود که یک کودک را در مقابل چشم مادرش تکه تکه می‌کنند و کودک بر اثر این جراحات کشته می‌شود. این‌ها بحث‌ها عدم تعادل روحی و روانی جامعه عربستان را به نمایش می‌گذارد و محمد بن‌سلمان در حقیقت مظهر این فعالیت‌هاست.

وی ادامه داد: وقتی قرار باشد جامعه‌ بدوی را به یک جامعه مدرن تبدیل کنند، آن هم در شرایطی که آن کشور  در اراده فکر دینی ناتوان است ، چنین اتفاقاتی به دست وهابیت صورت می‌گیرد، چراکه وهابی‌ها به تحریف اسلام می‌پردازند و نتیجه آن  وقایعی است که اخیرا در عربستان شاهد ان هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سکوت نهادهای حقوق بشری درباره شهادت کودک شیعی خاطرنشان کرد: اینکه نهادهای حقوق بشری و کنوانسیون‌های بین‌المللی نسبت به این واقعه  عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، مایه تاسف است، در حالی که اکثر این نهادها اظهاراتی را درباره حقوق بشر، حقوق حیوانات، حقوق کودکان  می‌زنند، اما  یک کودک را در ملاء عام و در مقابل چشم همگان با برداشت تصویر و صوت کسته می‌شود و هیچ اتفاقی در دنیا رخ نمی‌دهد.

آقامحمدی با بیان اینکه وظیفه داریم که این اتفاق را با اقسام روش‌های تبلیغاتی به گوش جهان برسانیم، گفت: شاید فضای مجازی امروز یکی از بهترین فرصت‌ها است که این مساله را به شکل‌های مختلف به گونه‌ای که همه همان درک را کنند که در واقعه رخ داده است. این به نظر می‌آید که کار بسیار مهمی است که این را با اکثر زبان‌های دنیا این را باید انجام داد و نباید آن رها کرد. این کار را باید به صورت یک مساله جدی و سوال مطرح در ذهن همه جهان مطرح کرد  تا مردم اسلام واقعی  را تقلبی را بشناسند و دوم اینکه آنان را نسبت حقوق بشر تقلبی را آگاه سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
واقعا باعث تأسف است. مرگ بر این وهابی حیوان صفت....خودم گلوشون میدرم ...
آخرین اخبار