مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری تا مرز‌های مختلف کشور گسترش یافته که این مهم بیانگر دستیابی به شاخص‌های جهانی آن در تمام نقاط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ولی الله تیموری ا مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین افتتاح پروژه گردشگری هتل سه ستاره داوینکو بانه گفت: گردشگری تا مرز‌های مختلف کشور گسترش یافته که این مهم بیانگر دستیابی به شاخص‌های جهانی آن در تمام نقاط است.

ولی الله تیموری افزود: ایجاد طرح‌های گردشگری به توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد رفاه مردم جامعه کمک می‌کند.

وی به فرآیند صدور مجوز طرح‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی و حل مشکلات این بخش باید مراحل صدور مجوز‌ها در سطح استان و شهرستان به صورت هماهنگ انجام شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم گفت: با اجرایی شدن تردد مسافر از بازارچه مرزی سیرانبند بانه دوباره تحولات اساسی در شهرستان بانه در عرصه گردشگری رقم می‌خورد.

سید احسن علوی گفت: مجوز احداث هتل سه ستاره ممتاز داوینکو از سال ۹۰ به عنوان هتل آپارتمان صادر شد.

وی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع با ۲ هزار متر مربع زیر بنا احداث شده که شامل هفت طبقه، ۳۲ واحد اقامتی مجهز به سیستم هوشمند مدیریتی، تالار پذیرایی، کافی شاپ، سالن جلسات، رستوران سنتی روباز و رستوران وی آی پی است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه و یک میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغالزایی و باقی مانده نیز توسط سرمایه گذار تامین شده است.

داوینکو در زبان کردی به معنای دامنه کوه است.
شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آیین افتتاح  هتل سه ستاره داوینکو بانه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.