در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته مطرح شد؛

درخواست وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق برای شکل گیری اتحادیه کشور‌های اصیل

دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امروز در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

درخواست وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق برای شکل گیری اتحادیه کشور‌های اصیل

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حاضر در محل برگزاری دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که امروز در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد؛ ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نمایشگاه دوازدهم با رویکرد گردشگری داخلی و توزیع سفر و ساماندهی گردشگری داخلی و با مشارکت حداکثری استان‌های ما یعنی تمام عناصر دخیل در بسته سفر برگزار شده است؛ زیرا خداوند کشورمان را از لحاظ پراکندگی جاذبه‌ها بسیار متوازن خلق کرده است و حیف است که از برخی از نقاط آن غافل بمانیم. یکی دیگر از رویکرد‌های ما گردشگری الکترونیک و به نمایش گذاشتن دستاورد‌های آن است.

وی اظهار کرد: ما از صرف نمایشگاه بودن به سمت ایجاد بستر تعامل هرچه بیشتر فعالان گردشگری با یکدیگر رفتیم. امسال ۶۶۰ شرکت داخلی و ۵۷ شرکت خارجی از ۱۲ کشور در نمایشگاه حضور دارند.

وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته گفت: ما اعتقاد داریم که فرهنگ پل ارتباط میان ملت‌ها و فرامرزی است. مشترکات و روابط ایران و عراق بسیار تاریخی و قدیمی است و حضور من و هیئت همراه من برای تحکیم این روابط است.

وی افزود: ما با معاون رئیس جمهور به توافق نظر‌هایی رسیدیم که اجرا می‌شود. آثار باستانی در شمال عراق و منطقه مدیترانه سرقت می‌شود و من از تهران درخواست می‌کنم که اتحادیه‌ای برای آثار باستانی (اتحادیه کشور‌های اصیل) داشته باشیم که دربرگیرنده تمدن‌هایی باشد که تمدن‌های اصیل دارند تا بتوانیم از سرقت آثار باستانی جلوگیری کنیم.

مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: صنعت گردشگری مختصات ویژه‌ای دارد و با این مختصات از سایر فعالیت‌های اقتصادی متمایز شده است. این صنعت برای ایجاد درآمد‌های کشور‌ها مهم است و شغل ایجاد می‌کند. مقاصد گردشگری نیز روز به روز در حال اقزایش هستند و این باعث ایجاد رقابت میان همه کشور‌های فقیر و غنی می‌شود. منطقه خاورمیانه در سال گذشته رشد ۱۰ درصدی گردشگری را تجر‌به کرد و کشور ما نیز چند سالی است که این حوزه را به رسمیت شناخته است. هم اکنون بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم و ۲۰۰۰ پروژه نیز در حال تکمیل هستند. من آینده گردشگری کشور را بسیار امیدوارکننده می‌بینم و سیگنال‌ها نیز آن را تایید می‌کنند. ما در ۹ ماهه امسال از ۶ میلیون گردشگر عبور کردیم و اگر با همین روند پیش برویم تا آخر سال عدد ۷میلیون گردشگر را تجربه می‌کنیم.

مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران هم گفت: ایرانیان به مهمان نوازی مشهور هستند و مردم اردبیل در این مسیر سرآمدند. مهمترین چیزی که می تواند موجب جذب گردشگر در شهری بشود، این است که مردم گردشگر را از خودشان بدانند؛ مهمان‌نواز باشند و سعی کنند در برخورد با آنها مهربان باشند. بازاری ها هم منصف باشند. البته همه این ویژگی ها در مردم ایران وجود دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار