رییس کل دادگستری استان قزوین از شناسایی ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین خبر داد و گفت: باید بنا‌های احداث شده در این اراضی تخریب شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با رویکرد امور اراضی و منابع طبیعی از شناسایی ۸۲۶ تغییر کاربری اراضی ملی خبر داد و گفت: باید با تکمیل لیست متخلفان تا یک ماه آینده بنا‌های احداث شده را تخریب کرد.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه تعدد تشکیل پرونده قضایی منجر به فرسایشی شدن کار در مراحل اجرایی شده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی موظف است تا در مراحل اولیه با اقتدار و حمایت دستگاه قضا در مقابل متصرفان بایستد.

وی اضافه کرد: آمار داده شده از متخلفان در این زمینه بسیار عجیب و غریب است وباید با احیای ستاد قلع و قمع، دستگاه‌ها برای همکاری پا پیش بگذارند.

وی درباره اراضی هفت سنگان هم گفت: اگر رای تهران در این زمینه بر قلع و قمع بود خود پیش قدم خواهیم شد تا برای دیگران الگو باشیم.

پویا مدیر عامل آب منطقه‌ای قزوین هم با اشاره به تصرفات رودخانه ملا علی که ناشی از فعالیت راهسازی پروژه اتوبان قزوین رشت بوده است، گفت:: مقررشد با هماهنگی و پیگیری مدیرکل راه و شهر سازی از وزارت خانه ظرف یک ماه آینده نخاله‌ها در این مسیر جمع آوری شود.

پروژه راه قزوین کلاچای هم که به دلیل نداشتن تاییدیه محیط زیست متوقف شده بود، مقرر شد تا فردا و با حضور کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیگیری شود.

برای این پروژه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان هزینه و به علت رعایت نکردن ضوابط محیط زیست متوقف شده است.

آقا علیخانی مدیرکل بازرسی استان هم با بیان اینکه تصویب شتابزده طرح‌ها باعث آسیب رساندن به محیط زیست و امکانات است، گفت: این طرح‌ها نیاز به بررسی علمی دارد، اما بعضی از مدیران فکر می‌کنند اگر بودجه مصوب استفاده نشود از امتیازشان کسر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با رویکرد امور اراضی و منابع طبیعی

برچسب ها: دادگستری ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار