نمایشگاه موضوعی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان چهل نمایشگاه، چهل شهر در نگارخانه مارلیک رشت برپا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این نمایشگاه به همت موسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تاریخ ٢٠ تا ٢٥ بهمن ماه ٩٧ از ساعت ١٠ صبح تا ١٩ عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت دایر است.

قاسم مصفا افزود: نمایشگاه «چهل نمایشگاه، چهل شهر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ارائه بخشی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برگزار شده و شامل ٤٠ تصویر با کیفیت از آثار نقاشی نفیس هنرمندان طراز اول کشور در قالب‌های کلاسیک و انتزاعی است که طی ۴ دهه گذشته توسط موزه هنر‌های معاصر تهران خریداری شده اند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه تصاویری از آثار هنرمندانی از جمله؛ هانیبال الخاص، ایرج اسکندری، حبیب اله صادقی، احمد اسفندیاری، جلال شباهنگی، منوچهر معتبر، ایرج کریم خان زند و... به نمایش درآمده است.

گفتنی است نقاشی‌هایی که این تصاویر از آن‌ها تهیه شده در گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران نگهداری می‌شوند و این نمایشگاه فرصت مغتنمی است برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر که امکان بازدید از اصل آثار را ندارند.

انتهای پیام/آ

نمایشگاه موضوعی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در رشت

برچسب ها: دهه فجر ، هنر تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.