سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای ارکستر ملی ایران و قطعات آذربایجانی آغاز به کار کرد.

آواز آذربایجانی چراغ جشنواره را روشن کردبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و با حضور رهبر مهمان آقاوردی پاشایوف رهبر ارکستر ملی آذربایجان غروب چهارشنبه ۲۴ بهمن در تالار وحدت آغاز شد.

بخش ایرانی کنسرت، به رهبری شهبازیان و آواز اسفندیار قره‌باغی خواننده قطعه مشهور مرگ بر آمریکا و بخش بعدی به رهبری پاشایوف و با خوانندگی سمیر جعفروف.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیر دفتر موسیقی، شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی و عباس آخوندی وزیر سابق راه، مسکن و شهرسازی مهمان ویژه نخستین کنسرت جشنواره در تالار وحدت بودند.

ابتدا قطعه "سرود گل" از ساخته‌های حسین دهلوی اجرا شد. با اضافه شدن قره‌باغی به‌عنوان خواننده، قطعه انقلابی "پیروزی" برای حاضران اجرا شد. "رزم‌آوران" ساخته همایون رحیمیان سومین قطعه این کنسرت با صدای اسفندیار قره‌باغی بود. قطعات حماسی حسی متفاوت را در حضار ایجاد می‌کرد و یادآور خاطرات تلخ و شیرین اوایل انقلاب اسلامی بود.

در ادامه این کنسرت با خروج قره‌باغی و ورود علی عابدین سولیست سنتور همراه بود. در این بخش یکی دیگر از ساخته‌های دهلوی به اجرا درآمد.

سپس با تشویق حضار، خواننده ارکستر وارد صحنه شد و در ادامه با همراهی ارکستر قطعات "پیروزی خرمشهر" و "نوروز در سنگر" از ساخته‌های همایون رحیمیان اجرا شد. اجرای چهارگاه تک نوازی پیانو بخش دیگر کنسرت بود.

بخش دوم این برنامه اجرای قطعات آذربایجانی با رهبر و خواننده آذربایجانی همراه بود. در این بخش ابتدا "آرشین مال الان" و سپس "عسگرین نغمه سی" از ساخته‌های عزیر حاجی‌بیگف برای حضار اجرا شد. "سنده قالماز"، "خانه خانه"، "آیریلیق" از دیگر قطعاتی بود که در این کنسرت اجرا شد.

انتهای پیام/

آذربایجانی خوانی در روز اول جشنواره موسیقی فجر

 

برچسب ها: موسیقی ، جشنواره فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.