به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا با همکاری شرکت ژاپنی Sumitomo Mitsui یک سرویس اشتراکی با عناصر گیمیفیکیشن (به نرمافزارهایی که با عناصری شبیه به بازی به آموزش و انجام خدمات متنوع میپردازند) در ژاپن راهاندازی کردهاند. این برنامه Kinto نام دارد و در دو نسخه عرضه شده، نسخه اول Kinto One نام دارد، افراد با تهیه این برنامه قادر خواهند بود یکی از محصولات تویوتا را بدون آن که پول خرید آن را بپردازند، به مدت سه سال با اشتراک ماهیانه میان ۴۲۰ تا ۹۰۰ دلار در اختیار داشته باشند، این برنامه محدودیت مسافت ندارد.
این نسخه از ماه مارس راهاندازی میشود و خریدار میتواند از میان مدلهای پریوس، کرولا اسپرت، کراون، آلفارد و ولفایر یکی را انتخاب کند. نسخه دیگر این برنامه با نام Kinto به شما اجازه میدهد یکی از مدلهای لاکچری تویوتا را با حق اشتراک ماهیانه ۱۶۳۰ دلار به مدت سه سال در اختیار داشته باشید. تویوتا این نسخه را از ششم فوریه آغاز کرده است.
چنین برنامهای در واقع مانند سرویس اجاره خودرو عمل میکند و به مشتریان خود اجازه میدهد بدون پرداخت هزینه بالا، به مدت سه سال مالک خودرو شوند که در مجموع از نظر هزینه پرداختی به نفعشان است. اما خدمات این برنامه به اینجا ختم نمیشود، چیزی که این سرویس را خاص میکند، سیستم پاداش این برنامه است که بر اساس نحوه رانندگی کاربر به آن پاداش میدهد.
تویوتا میگوید که این سیستم قادر است براساس نوع استفاده از وسیله نقلیه که میتواند رانندگی امن، رعایت قوانین و حتی رانندگی پاک (هم سو با محیط زیست) باشد، به راننده پاداش دهد. به نقل از TechCrunch، به احتمال زیاد سیستمی به خودرو شما متصل است که در هر لحظه رانندگی، فرد را بازرسی میکند. اما هدف این برنامه پاداشدهی آن است که بر پرداختهای ماهیانه تاثیر میگذارد، به نظر میرسد هر شخص با کسب امتیازات مورد نظر میتواند از تخفیفهایی در پرداختهای خود بهره ببرد.
ساخت نسخه لاکچری این برنامه آغاز شده و ساخت نسخه دیگر آن تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز میشود اما این دو برنامه توسط نمایندگیهای تویوتا به صورت آزمایشی در محدودهای خاص در دسترس خواهند بود و تویوتا برنامه دارد تا در تابستان به صورت رسمی هر دو نسخه این برنامه را در ژاپن راهاندازی کند. همچنین سیستم پاداشدهی این برنامه پس از مدتی در پاییز سال آینده فعال خواهد شد. خبری در مورد راهاندازی این سیستم در خارج از ژاپن منتشر نشده و با توجه به نحوه سخت مدیریت آن در بازار جهانی نیز به نظر میرسد در حال حاضر این برنامه در ژاپن اجرایی شود.
بیشتر بخوانید: لکسوس UX کفشهای نایک را پا میکند! +تصاویر
انتهای پیام/