وزیر دفاع موقت آمریکا متعهد شد برای خارج کردن نیروهای خود از افغانستان با ناتو رایزنی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا امروز جمعه متعهد شد برای خارج کردن نیروهای خود از افغانستان با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) رایزنی کند.

این مقام آمریکایی به منظور آرام کردن انتقادهایی که بعد از اعلام تصمیم یکجانبه این کشور برای خروج نیروهای خود از سوریه به عمل آمد، این مطلب را عنوان کرده است.

وزیر دفاع موقت آمریکا در پایان نشستی با همتایان خود از اعضای ناتو اعلام کرد "کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان به صورت یکجانبه صورت نخواهد گرفت. این یکی از پیام های نشست امروز ما بود".

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در اظهاراتی، نگرانی های کشورهای متحد عضو ناتو را انعکاس داد. وی در این نشست تاکید کرد "ما باهم به افغانستان رفته ایم و برای خروج از افغانستان نیز با رایزنی با مقامات افغان باهم تصمیم خواهیم گرفت".

اورسولا فون در لین، وزیر دفاع آلمان تاکید کرد "بسیار اهمیت دارد که آمریکایی ها به طور یکجانبه تصمیم گیری نکنند، بلکه در هر مرحله راهبردی در افغانستان وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو باهم درباره آن بحث و گفتگو کنند".

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار