معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه فرآوری محصولات با روش نوین و بازار پسند، راهکار دستیابی به بازارهای جهانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‎کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری امروز شنبه ۲۷ بهمن ۹۷ در نشست شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی شهرکرد گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت، رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان است.

وی افزود: اگر زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی و صنعتی به درستی اجرا نشود، موجب اختلال در امر تولید، از دست رفتن بازار و کاهش درآمد بهره بردار خواهد شد.

نصیری، توسعه فرآوری محصولات با روش نوین بازار پسند بین المللی را راهکار دستیابی محصولات تولیدی استان به بازار‌های جهانی بیان و اضافه کرد: در صورت غفلت از استاندارد‌های بین المللی صادرات و با وجود رقابت سنگین در این زمینه، تولیدکنندگان داخلی بازار صادرات را از دست خواهند داد.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، از صادرات هفت میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری محصولات کشاورزی استان طی سال جاری خبر داد.

وی گفت: بخش عمده این محصولات، خوراک آبزیان و شیر خشک نوزاد بود.

غریب با اشاره به فضای ۲۲ هکتاری کشت گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری افزود: این استان با تولید سالانه بیش از هفت میلیون شاخه گل زینتی و بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای، رتبه پنجم کشور در توسعه کشت گلخانه‌ای را دارد.

وی، تولید سالانه هفت هزار تن قارچ دکمه‌ای و کسب رتبه نهم کشور در تولید این محصول را از دیگر دستاورد‌های بخش کشاورزی استان بیان کرد.

غریب ادامه داد: همچنین ۲۴ هزار تن بادام مامایی طی سال جاری در چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید این محصول برداشت شد.

حسن رضایی مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد هم در این نشست، از ثبت سفارش صادرات ۶۰۰ هزار تنی کلینکر از کارخانه سیمان شهرکرد به جنوب شرق آسیا در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش سه برابری کرایه حمل و همکاری نکردن کشتی‌های باری در بنادر، از مهم‌ترین مشکلات صادرات این محصول محسوب می‌شود.

رضایی اضافه کرد: در صورت رفع نشدن این مشکلات، احتمال لغو قرارداد صادرات وجود دارد.

وی، از مسئولان و متولیان خواست؛ موانع صادرات محصولات تولیدی استان را برطرف کنند.

انتهای پیام/ش

نشست شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار