رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : امسال ۷۵ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی زیر پوشش طرح"شهاب" رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی مرادی رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۰ هزار نفری دانش آموزان تحت پوشش طرح شهاب در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته، گفت : طرح شهاب در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی را تحت پوشش قرار داد.

مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شامل پایه‌های چهارم، پنجم و ششم تحت پوشش برنامه‌های طرح شهاب قرار می‌گیرند، گفت : اجرایی شدن این طرح در مدارس ابتدایی دوره دوم از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی دانش آموزان از اهداف نهایی اجرای این طرح است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح شهاب شناسایی، هدایت و حمایت از استعداد‌های برتر دانش آموزی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در طرح شهاب معلم‌ها استعداد‌های دانش‌آموزان را شناسایی کرده و با کمک اولیا دانش‌آموزان و مشاوران مدارس سعی در پرورش و شکوفایی این استعداد‌ها دارند.

مرادی با اشاره به نخبه شناسی و نخبه‌پروری طرح شهاب، اضافه کرد: در این طرح استعداد‌های هشت گانه دانش‌آموزان شامل استعداد‌های ریاضی، تجربی، ورزشی، علوم دینی، فضایی، علوم اجتماعی، هنر و کلامی شناسایی و پرورانده می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از مقاومت برخی از خانواده‌ها در برابر استعداد‌های فرزندانشان در یک حوزه خاص و اصرارشان برای ادامه تحصیل در یک رشته خاص همچون تجربی، از آن‌ها خواست تا برای شکوفایی استعداد‌های فرزندانشان تلاش کنند و به دنبال رسیدن به آرزو‌های خود در فرزندانشان نباشند .

 

 

انتهای پیام/د

طرح شهاب در سال تحصیلی گذشته حدود ۵۵ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی را تحت پوشش قرار داد

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.