کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از سه شنبه شب تا چهارشنبه شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط باران در برخی نقاط نواحی مرکزی و جنوبی استان فراهم است که احتمال دارد در برخی نواحی مرکزی شاهد ریزش برف باشیم.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:براساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی و با فعالیت سامانه بارشی در استان از فردا سه شنبه شب تا چهارشنبه شرایط برای رگبار ملایم تا متوسط، برخی نقاط رعدوبرق به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان فراهم است.

وی با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های توپوگرافی مناطق جنوب استان احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها وجود دارد، افزود: با توجه به حاکمیت همزمان جریانات شمالی در ارتفاعات مرکزی استان به ویژه خاش، بارش برف انتظار می‌رود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سه شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد شدید از سمت غرب تا جنوب غرب با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رخ می‌دهد.

ملاشاهی تصریح کرد: با نفوذ توده هوای سرد، چهارشنبه در شمال، مرز شرقی و غرب استان وزش باد شدید از سمت شمال انتظار می‌رود سبب کاهش محسوس دما می‌شود.

وی در بخش دیگری به شرایط دمایی امروز استان اشاره کرد و گفت: بامداد امروز خاش با دمای ۷.۵ درجه سلسیوس سردترین شهر استان شد.

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار