به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تمامی برندهای مطرح خودروسازی در دنیا، سالانه دهها محصول جدید معرفی میکنند تا از رقابت تنگاتنگ این صنعت عقب نمانند. این محصولات میتواند در قالب خودروهای کاملا جدید بوده و یا بهبود و ارتقاء خودروهای قدیمی را شامل شود. از این رو معمولا در اوایل سال جدید میلادی، خودروسازان برنامههای خود را برای ارائه محصولات جدید اعلام میکنند. حال در اولین ماههای سال ۲۰۱۹ میلادی، فهرست بلندبالای خودروهایی که قرار است تا پایان امسال معرفی شوند ارائه شده که به ترتیب ماه معرفی به آنها خواهیم پرداخت. خودروهایی که قرار است در ماه فوریه ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) معرفی شوند عبارتند از:
آستون مارتین ونتیج رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ به شمار میرود که نسل جدید آن سال ۲۰۱۸ معرفی شد. برای این خودروی انگلیسی محبوب تنها یک گیربکس ۸ سرعته پیشرفته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان قابل سفارش است. این گیربکس هوشمند نیروی تولیدی پیشرانه ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر V شکل (ساخت شرکت AMG) را به چرخهای عقب منتقل میکند تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ ونتیج جدید در ۳.۵ ثانیه اتفاق بیافتد. حال آستون مارتین اعلام کرده که یک گیربکس دستی برای این خودرو درنظر گرفته که احتمالا یک نمونه ۷ سرعته باشد. این موضوع در حالی است که شرکت AMG بیش از یک دهه از گیربکس دستی در محصولات خود استفاده نکرده است. با وجود محبوبیت گیربکسهای اتوماتیک، اما گیربکس دستی برای خودروهای اسپرت پرتوان یک گزینه جذاب تلقی میشود و لذت رانندگی را دو چندان خواهد کرد.
آئودی برای افرادی که عاشق سفرهای خارج جادهای و یا رانندگی در مناطق صعبالعبور هستند بهجای یک شاسیبلند بزرگ و پر استهلاک، یک خودروی سواری استیشن را پیشنهاد میدهد. آئودی A6 که یکی از محبوبترین و پرفروشترین محصولات این شرکت به شمار میرود در نسخه Allroad هر آنچه از یک خودروی شاسیبلند خارججادهای انتظار دارید در اختیار میگذارد. محبوبیت این محصول به حدی بود که آئودی پس از یک تجربه موفق از آئودی A6 Allroad در نسل قبل، حال قرار است در نسل جدید نیز این نسخه را ارائه کند. تفاوت نسخه Allroad با نسخه استاندارد افزایش ارتفاع با استفاده از سیستم تعلیق جدید، پوسته پلاستیکی روی گلگیرها برای محافظت بدنه از برخورد سنگ و اشیاء سخت و در نهایت استفاده از سیستم هوشمند چهارچرخ متحرک آئودی با نام Quattro که تواناییهای بالایی به خودرو جهت عبور از مسیرهای دشوار خواهد داد.
شش سال از معرفی هاچبک برقی i3 توسط شرکت بیامو میگذرد و این خودرو اکنون یکی از محبوبترین هاچبکهای برقی در جهان بهشمار میرود. البته این خودرو را نمیتوان تمام الکتریکی دانست چرا که در کنار امکان شارژ باتریهای آن توسط اتصال به برق مستقیم، یک ژنراتور بنزینی ۲ سیلندری نیز برای آن درنظر گرفته شده که با حجم ۶۴۷ سیسی و ظرفیت باک ۹ لیتر، توانایی تولید ۳۳ اسببخار نیرو را دارد که برای شارژ باتریهای i3 کافی است. حال بیامو برای این مدل پرطرفدار قرار است از پک باتریهای ۱۲۰ کیلوواتی جدید استفاده کند تا در کنار افزایش راندمان خودرو، محدوده پیمایش آن نیز بیش از ۳۰% افزایش یابد. این پک باتری در نسخه استاندارد i3 توانایی پیمایش ۳۱۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ داشته و در نسخه سریعتر i3 S توانایی پیمایش ۲۸۴ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ دارد.
کوپرا به عنوان زیرمجموعه اسپرتساز شرکت سئات، نزدیک به یک دهه است که به ارائه نسخههای اسپرت شده و ارتقاء یافته محصولات این شرکت مشغول است. حال قرار است بزودی جدیدترین محصول این شرکت یعنی شاسیبلند آتکا به نشان کوپرا مزین شود. این خودرو قرار است توسط یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوی ۲۹۶ اسببخار و سیستم چهارچرخ متحرک عرضه شود. شرکت اسپانیایی سئات همچنین قرار است برای مدل کوپرا امکان سفارشگذاری موارد خاص را برای مشتریان فراهم کند.
شرکت فورد برنامه دارد که تمرکز بیشتری بر روی تولید انواع خودروهای شاسیبلند کوچک و بزرگ برای دستیابی به سود مناسب داشته باشد. اما این بدان معنی نیست که این شرکت از مدلهای سنتیتر خود غافل شده باشد. فورد فوکوس اکتیو قرار است خودرویی مابین فورد فوکوس استاندارد و فورد کوگا باشد. این خودرو بر روی پلتفرم فورد فوکوس استاندارد قرار است افزایش ۳۰ میلیمتری ارتفاع را در کنار تفاوتهای ظاهری اندکی تجربه کند تا به یک کراساوور کوچک بدل شود.
نسل جدید شاسیبلند موفق CR-V سال گذشته در بازار اروپا عرضه شد. این خودرو که در نسخه پایه از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۴ سیلندر بهره میبرد قرار است مدل هیبرید یا دوگانهسوز آن نیز عرضه شود. نسخه هیبریدی CR-V جدید با بهرهگیری از یک موتور کمکی برقی قرار است مصرف سوختی در حدود ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را تجربه کند.
هوندا NSX به عنوان استوره خودروهای اسپرت این شرکت ژاپنی، بیش از یک سال از عرضه و معرفی نسل جدید آن میگذرد. حال با روی کار آمدن نسل جدید پورشه ۹۱۱ و رقبای قدری همچون آئودی R8، چشمبادامیها عرصه را تنگ دیده و به دنبال راهی برای عقب نماندن از این رقابت تنگاتنگ هستند. با این اوصاف این شرکت اعلام کرده که قرار است یک پکیج اسپرت جدید برای این خودرو عرضه کند تا تواناییهای آن افزایش یابد. این پکیج اسپرت شامل ارتقاء سیستم تعلیق و عملکرد شاسی میشود که به گفته هوندا با این پکیج، NSX بیش از ۲ ثانیه زمان سریعتری را در پیست مدور سوزوکی ژاپن ثبت میکند.
گزارش از میلاد احمدی
بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر
انتهای پیام/
ما که باید پراید رو بخریم 46 میلیون
اين آمريكايها چون با ايران دشمن هستند نگذاشتند اسم پرايد هم منتشر بشد.
يك قالپاق پرايد به آئودي مي ارزد.
اگه راست ميگند بياند با پيكان ما يك مسابقه بدهند.
البته قيمتشون نزديك پرايده يعني اينكه خارجي ها بايد دو برابر پرايد پول بدهند ولي نتونند پرايد را سوار بشند.
چه حسرتي ميخورند بدبختا.
ما شایستگی داشتنشون نداریم
ما فقط در حد پراید باید مصرف کنیم
اینا مال از ما بهترونه
پس جای پراید کو
آقا قبول نیست
پراید هم باید باشه
دندش عقبش میشه دنده یکه ما. خطرناکه.
ساینا دنده ای ساینا اتومات
کوییک / کوییک هاشبک
در مورد پراید ، 405 ، سمند ، و تیبا ، حرفی نزدید
اخه از انصاف دور هست ...
اما حالا بعد از 60 سال اتوموبیل سازی فقط حسرت سهم ایرانیان شده