منتظری گفت: وضعیت قاچاق در کشور قابل تامل است و اگر همه مسئولان در صحنه بودند امروز شاهد این حجم قاچاق نبودیم.

وضعیت قابل تامل قاچاق در کشور/گوشت مورد نیاز مردم وارد بنادر و گمرکات شده استبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه شانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی گفت: معوقات بانکی نباید موجب تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع شود البته بانک‌ها به دلیل اینکه پول مردم دستشان است حق دارند، اما تعطیلی در تولیدی‌ها نباید رخ دهد و باید به نحوی مشکلات حل شود.

منتظری افزود: هرچند کمک به رشد اقتصاد، تولید و صنعت جزو وظایف دستگاه قضا نیست، اما در این شرایط باید از دولت، صنعت، تولیدکنندگان و کارآفرینی حمایت کنیم. تولیدکنندگان و صنعتگران هر جا بخشنامه، دستورالعمل یا مصوبه‌ای مغایر قانون دیدند که سد راه تولید است، اطلاع رسانی کنند تا از طریق دیوان عدالت اداری برای باطل کردن آن اقدام شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: حدود ۴۵۰ دادستان یا دادگاه در کشور وجود دارد و صنعتگران و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به روسای دادگستری‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها چالش‌ها و مشکلات خود را به دستگاه قضا منعکس کنند.

وی اظهار کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و مقابله با این جنگ پیچیدگی‌هایی دارد که از جنگ نظامی سخت‌تر خواهد بود. غربی‌ها ودشمنان دروغ می‌گویند که هدف شان از تحریم‌ها مردم نیست.

منتظری ادامه داد: در یوم‌الله ۲۲ بهمن با این همه مشکلات اقتصادی شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم، اما مردم اشکالات و ضعف‌ها و همچنین نقد بر مدیریت‌ها را در جای خود بیان می‌کنند.


بیشتر بخوانید: ۲۰ درصد واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی درگیر رکود هستند


وی تصریح کرد: وضعیت قاچاق در کشور قابل تامل است و اگر همه دست اندرکاران و مسئولان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحنه بودند امروز شاهد این حجم قاچاق نبودیم.

دادستان کل کشور گفت: گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز مردم وارد بنادر و گمرکات شده است، ولی به دلایلی همچون استفاده از برخی معافیت‌ها ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده و مشمول ضبط و تحویل به سازمان اموال تملیکی شده است.

منتظری اظهار داشت: از آن طرف شاهد هستیم هزاران تن گوشت و دام زنده از کشور خارج می‌شود که همه این‌ها ناشی از ضعف در مدیریت‌ها است.

انتهای پیام/

خروج دام زنده از کشور ناشی از ضعف در مدیریت‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار