معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی گفت:اعتبار امسال سمن های استان ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حسنی مقدم معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سمن‌ها در سطح استان اختصاص داده شده است، گفت: در نهبندان حدود ۸۰ میلیون تومان برای درمان کودکان معتاد و ۷۰ میلیون تومان برای توانمند سازی خانواده بهبود یافتگان گذاشته شد.

وی افزود:سازمان‌های مردم نهاد دارای نقاط قوت بالایی هستند که داوطلبانه بودن یکی از این نقاط است.

حسنی مقدم گفت:ایجاد خانه سمن در استان به طور قطع دنبال می شود تا شاهد پویایی سازمان های مردم نهاد در این منطقه باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توجه و انسجام برای کمک به سازمان‌های مردم نهاد لازم است،افزود: باید تفاهم و تعامل بیشتری با دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم و اقداماتی برای به روز شدن سمن‌ها صورت پذیرد.

وی گفت: با معرفی مؤسسات مردم نهاد باید سطح این مؤسسات را بالا ببریم و برنامه ریزی‌ هایی برای حل مشکلات در این حوزه صورت گیرد.

زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بیش از ۸۰ مرکز درمانی در حوزه اعتیاد فعالیت می‌کنند،گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار و ۷۵۰ نفر در این مراکز درمان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد بهبود یافته توسط کمیته امام خمینی و سازمان بهزیستی تسهیلاتی را دریافت کردند، افزود: مقبولیت اجتماعی یکی از مشکلات جدی این افراد است که باید این مشکل را نهادینه کنیم.

زندی با بیان اینکه هیچ مشکلی در ارتباط با تسهیلات وجود ندارد،اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر چند ماه گذشته به ازای هر نفر از صاحبان حرفه که می‌توانستند شغل ایجاد کنند مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر به دلیل نزدیک شدن به پایان سال مالی اعتباری نداریم.

انتهای پیام/غ

ایجاد خانه سمن در استان به طور قطع دنبال می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.