بخشی گفت: با شرایط فعلی، سرمایه گذاری در صنعت برق جذابیتی ندارد و برای رفع آن باید در شرایط اقتصادی تغییر مناسبی ایجاد شود.

سرمایه گذاری در صنعت برق جذابیت نداردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بخشی رئیس­ هیئت مدیره سندیکای برق در نشست امروز ­­اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: پرداخت یارانه سنگین انرژی به صنایع خام فروش، ­ سبب ایجاد سود‌های کلان در ازای دریافت انرژی ارزان می‌شود درحالی که این سود‌ها همان پولی است که باید در صنعت برق در بخش زیر ساختی سرمایه گذاری شود.

وی با تاکید برضرورت اصلاح اقتصاد کلان برق گفت: کاهش تلفات، افزایش بهره وری و اصلاح ساختار مصرف تا زمانی که هزینه انرژی تقریبا رایگان است عملیاتی نخواهد شد زیر سرمایه گذاری در این بخش انجام نمی‌شود و زمینه ایجاد بدهی‌ها از همین محل شروع می‌شود.


بیشتر بخوانید: صرفه جویی ۲۵۰۰ مگاوات انرژی با کاهش ۴ درصدی تلفات در صنعت برق


رئیس­ هیئت مدیره سندیکای برق ادامه داد: با شرایط فعلی، ­ سرمایه گذاری در صنعت برق جذابیتی ندارد و برای رفع آن باید در شرایط اقتصادی تغییر مناسبی ایجاد شود.

بخشی افزود: اگر به دنبال تبدیل ایران به مرکز تبادلات انرژی منطقه هستیم باید کریدور شمال و جنوب راه اندازی شود، زیرا اجرای این پروژه می‌تواند رونق جدی در صنعت ایجاد کرده و تضمینی برای سرمایه گذاری در صنعت برق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار