صابریان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها انجام شده امیدواریم برای عید نوروز تعداد پایگاه‌های اورژانس به عدد ۲۰۰ برسد.

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اضافه شدن پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس تهران اظهار کرد: طی چند روز گذشته تعداد پایگاه‌های اورژانس تهران از ۱۹۳ پایگاه به ۱۹۷ مرکز افزایش پیدا کرد که برخی از آن‌ها در دهه فجر و برخی پس از به این تاریخ به ناوگان اورژانس اضافه شدند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده امیدواریم تعداد این پایگاه‌ها تا عید نوروز  به عدد ۲۰۰ مرکز برسد و پوششی مناسب‌تر در سطح شهر داشته باشیم.

صابریان درباره بازسازی ناوگان اورژانس تهران گفت: در چند مدت اخیر حدود ۴۰ دستگاه آمبولانس بازسازی و وارد چرخه فعالیت شده است، با این وجود متاسفانه هنوز ناوگانی فرسوده داریم و حدود ۱۰۰ خودروی فرسوده در شهر تهران نیاز به بازسازی دارند. از آنجایی که این خودرو‌ها به‌طور مداوم در حال امداد رسانی در چرخه فعالیت‌های اورژانس هستند به آن‌ها نیاز داریم و به راحتی نمی‌توانیم آن‌ها را برای بازسازی از چرخه خارج کرد.

خبر خوش اورژانس برای تهرانی‌ها / تعداد پایگاه‌ها تا عید به 200 می‌رسد

رئیس اورژانس تهران با تاکید بر اینکه بازسازی ناوگان اورژانس به بودجه کلانی نیاز دارد، گفت: بازسازی هر کدام از این آمبولانس‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی که در روزهای اخیر داشتیم هزینه‌های خرید و بازسازی آمبولانس‌ها افزایش پیدا کرده است.

باید برای صرفه‌جویی به فکر استفاده بهینه از داشته‌هایمان باشیم

وی افزود: با توجه به تحریم‌‌ها و محدودیت سازمان اورژانس بهتر است از داشته‌هایمان نهایت استفاده را داشته باشیم. آمبولانس‌های بازسازی شده حداقل پنج سال به عمرشان اضافه  می‌شود که با توجه به هزینه خریداری آمبولانس صرفه‌جویی نسبتا بزرگ در هزینه‌ها انجام  خواهد شد.

صابریان تشریح کرد: بازسازی‌های انجام شده شامل بازسازی کابین راننده، کابین عقب و به روز کردن تمامی تجهیزات داخل کابین است، آمبولانس‌ها از نظر موتوری و ظاهری نیز بازسازی خواهند شد تا به شکل دلخواه برسند.

خبر خوش اورژانس برای تهرانی‌ها / تعداد پایگاه‌ها تا عید به 200 می‌رسد

رئیس اورژانس تهران یادآوری کرد: تا پایان این هفته پنج آمبولانس آخری که بازسازی شده‌اند را تحویل خواهیم گرفت؛ همه آن‌ها بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مسافت را طی کرده بودند و استاندارد خدمت رسانی به مردم کشورمان را نداشتند، اما با این بازسازی‌ها می‌توانند برای مدت زمانی طولانی تر در چرخه ناوگان اورژانس کشور فعالیت کنند.

در شهر تهران برای امداد رسانی مناسب به چیزی حدود ۴۵۰ پایگاه نیازمندیم تا با توجه به معابر غیر استاندارد شهر، پوششی خوب داشته باشیم و زمان رسیدن به آمبولانس بر بالین بیمار را تا حد امکان کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار