جشنواره غذاداروی «سفره خاتون» با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با محوریت غذا‌های سنتی خراسان بزرگ در باغ اردوگاه خاتون مشهد افتتاح شد.

افتتاح جشنواره غذا داروی «سفره خاتون» در مشهد به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،فاطمه دژبرد سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در این مراسم که با حضور محمود خدادوست مشاور وزیر و مدیرکل طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشوربرگزار شد، گفت: جشنواره سفره خاتون با هدف احیای غذا‌های سنتی کشور و جایگزینی دوباره این غذا‌ها به جای غذا‌های آماده و فوری رایج در سفره غذایی مردم و ترویج این فرهنگ غذایی برگزار شده است.

دژبرد افزود: با خلاقیت بانوان حاضر در این جشنواره، ترفند‌هایی در طبخ این غذا‌های سنتی صورت گرفته که با ذائقه جوان امروزی بیشتر سازگار باشد.

وی با اشاره به اینکه سلامت، افکار سالم، ترفند‌ها و مهارت‌های زنان، زمینه‌ساز تشکیل یک خانواده سالم بوده و خانواده، سنگ بنای جامعه اسلامی است گفت: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی فعالیتش را از اسفندماه ۱۳۹۵ آغاز کرده و از آنجایی که تولیت آستان قدس رضوی به حوزه زنان و خانواده توجه و اهمیت خاصی داشتند، این مرکز به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ موقوفاتی در این حوزه تأسیس شد.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اضافه کرد: باغ اردوگاه خاتون به وسعت ۱۱۴ هکتار ویژه بانوان در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) در سال جاری افتتاح شد و بستری است برای بانوان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی تا ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه خود را به منصه ظهور برسانند.

دژبرد عنوان کرد:طرح «زندگی به سبک رضوی» به‌عنوان یکی از پروژه‌های ملی این مرکز در حوزه خانواده می‌باشد که تاکنون ۱۵ هزار زوج جوان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

جشنواره غذاداروی سفره خاتون از یکم تا چهارم اسفند ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۷ در باغ اردوگاه خاتون واقع در مشهد، تقاطع بلوار خیام و توس پذیرای بانوان علاقه‌مند است.

انتهای خبر//ح. ص.
 


برگزاری جشنواره غذا داروی «سفره خاتون» در باغ اردوگاه خاتون مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.