گردش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی مازندران پارسال به دلیل از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی به ویژه مناطق تخم ریزی ماهیان و صید غیرمجاز کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی اله محمد زاده مدیرکل شیلات مازندران در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در بابلسر با بیان اینکه گردش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی در سال گذشته ۸ هزار میلیارد ریال بود، گفت: به دلیل تخریب و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی به ویژه مناطق تخم ریزی ماهیان، صید غیرمجاز به ویژه در سواحل کشور‌های حاشیه دریا، آلودگی‌های زیستی و نفتی ذخائر آبزیان دریا در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شیلات مازندران احیا و بهسازی جایگاه‌های تخم ریزی و تکثیر طبیعی ماهیان رودکوچ را در برنامه خود دارد، افزود: امسال در بیش از ۴۳ رودخانه و جایگاه‌های پره طرح تکثیر طبیعی ماهی سفید اجرا می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر از طریق مرکز بازسازی ذخائر آبزیان شیلات استان بیش از یک و نیم میلیارد قطعه بچه ماهی به صورت نیمه مصنوعی در مراکز بازسازی تکثیر و در دریا رهاسازی شد، گفت: توسعه پایدار صید و صیادی در دریا را مستلزم عزم همگانی و همدلی است.

محمد زاده افزود: توسعه پایدار آبزی پروری، صید مسئولانه از دریا، بازسازی ذخایر آبزیان، حفاظت از ذخائر آبزیان و فرآوری، بازار و توسعه مصرف آبزیان ۵ ماموریت اداره کل شیلات مازندران است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ درصد ماهیان پرورشی کشور، ۷۲ درصد کیلکا ماهیان، ۳۵ درصد ماهیان استخوانی بین استان‌های شمالی و ۶ درصد فرآوری آبزیان کشور در مازندران تولید می‌شود.

انتهای پیام/آ

تکثیر طبیعی ماهی سفید در ۴۳ رودخانه و پره

برچسب ها: شیلات ، دریای خزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.