شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم تلاش برای برقراری بهترین روابط با سوریه بر اساس قانون اساسی و منافع لبنان تاکید کرده و خواستار از سرگیری روابط دو کشور شد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار از سرگیری روابط لبنان با سوریه شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد بر اساس قانون اساسی و منافع لبنان، باید برای برقراری بهترین روابط با سوریه تلاش کرد.

شیخ نعیم قاسم در مراسمی گفت: «آمریکا به دنبال تخریب لبنان است و می‌خواهد این کشور از کمترین توان برخوردار باشد تا نتواند مستقل شود.»

وی از نظراتی که مخالف تماس با دمشق به منظور حل بحران آوارگان و تلاش برای بازگشت امن آن‌ها به کشورشان است انتقاد کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: «منافع اقتصادی ما ایجاب می‌کند که راه بین ما و آن‌ها بازشود. منافع سیاسی ما ایجاب می‌کند که برای مقابله با چالش‌ها با آن‌ها باشیم. منافع اخلاقی ما این است که از کشورمان محافظت کنیم و آن‌ها نیز از کشورشان محافظت کنند و ما با آن‌ها باشیم و آن‌ها نیز با ما باشند.»

وی افزود: «چرا برابر این موضع ایستاده اید؟ هیچ علتی وجود ندارد به جز وابستگی. وابستگی به تصمیم گیری آمریکا که می‌گوید بازگشت ممنوع است. هیچ توجیه و علت قانع کننده‌ای وجود ندارد که گفته شود ما نمی‌توانیم روابطمان با سوریه را ازسربگیریم، چرا؟ ما بر اساس آنچه به نفع لبنان است عمل خواهیم کرد و هر چقدر هم که فریاد بزنند ارزشی ندارد. در هر حال ما کاری را که درست است انجام می‌دهیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار