مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:از ابتدای بهمن سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۱۵ راس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی گفت: مرحله سوم مایه کوبی تب برفکی به منظور پوشش یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۰۰ راس از دام‌های سنگین و سبک از ابتدای بهمن سال جاری آغاز شده و تاکنون یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۱۵ راس دام علیه این بیماری واکسینه شده اند.

وی افزود: در این مرحله ۶۸ هزار و ۳۲۱ راس از ۷۹ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین برنامه ریزی شده شامل ۸۶ درصد و یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۹۴ راس دام سبک از یک میلیون و ۳۰۵ هزار راس شامل ۹۲ درصد آن مایه کوبی شدند.

ورمقانی با بیان اینکه برای این میزان مایه کوبی دامپزشکان استان به یک هزار و ۱۲ واحد پرورش دام سنگین و یک هزار و ۸۶ واحد پرورش دام سبک مراجعه کردند، یادآور شد: بیشترین درصد تحقق این مرحله از مبارزه با بیماری تب برفکی با ۱۶۷ درصد در شهرستان مریوان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در این شهرستان تاکنون هشت هزار و ۸۷۷ راس دام سبک از هفت هزار راس تعهد شده و ۱۱۸ هزار و ۱۸۳ راس دام سبک از ۱۱۰ هزار راس دام تعهد شده مایه کوبی شده است.
ورمقانی تاکید کرد: میزان واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری در کردستان با اجرای مرحله سوم به سه میلیون و ۴۰ هزار و ۱۴۹ هزار راس می‌رسد که این مرحله واکسیناسیون توسط ۳۰ گروه از نیرو‌های دولتی دامپزشکی شامل ۲۰ گروه اجرایی و ۱۰ گروه نظارتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/م

واکسیناسیون دام علیه بیماری تب برفکی  در استان کردستان

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.