آغاز به کار جشنواره موسیقی فجر در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره موسیقی در استان همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجرامروز آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: جشنواره موسیقی  در استان همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با ١٥ گروه موسیقی در ١٦ نوبت از امروز تا ۱۰ اسفند در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت میزبان علاقمندان به  این هنر است.

وی با بیان اینکه،١٥ گروه حاضر در همزمانی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در استان معرفی شده اند، افزود: دونوازی کمانچه و دودوک به سرپرستی حسام اینانلو و رضا عسگرزاده، ارکستر ما به سرپرستی مهرداد فقیری، دورگ به سرپرستی بهرام کریمی و امیر عاشورپور، گروه موسیقی نواحی گیل و دیلم به سرپرستی محمدرضا شاه‌نوری، جلیل به سرپرستی جلیل شعاع و ماخولا تا ۶ اسفندماه اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: روشنا به سرپرستی مظفر شفیعی، فسانه به سرپرستی محمدعلی خودشناس و محمدصالح غلامی دیلمی، مونهد به سرپرستی مسعود دلجو، رسیتال ویولن و گیتار به سرپرستی نوید شعبان‌زاده و الهه اسماعیلی‌فر، نهفت به سرپرستی حمید دلیری و رامین متبسم، نواحی آوای مهر به سرپرستی محمد آفریدون و ارکستر فیلارمونیک گیلان به سرپرستی کیوان حبیب‌زاده و پدرام فر یوسفی تا ۱۰ اسفندماه اجرای برنامه خواهند داشت .

فیروز فاضلی با بیان اینکه، این جشنواره همزمان با ١٥ استان کشور از امروز در گیلان برگزار می‌شود، افزود:علاقمندان به هنر موسیقی می‌توانند در هفت روز از اجرا‌های مختلف موسیقی بهره ببرند.

وی با تاکید به پیشینه غنی گیلان در فرهنگ و هنر، گفت: این جشنواره موسیقی به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان برگزار می‌شود و علاقمندان برای تهیه بلیت این جشنواره می‌توانند به سایت هفت‌ساز مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: همزمانی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر یک مهمانی هنری است و هیچ گروه موسیقی خارج از این فضا نیست و تلاش شده در این میهمانی همه سلیقه‌های موسیقیایی مجال اجرا داشته باشند.

 

انتهای پیام / ق

جشنواره موسیقی فجر در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.