اولادقباد گفت: یکی از خلاء‌های کنونی توسعه صادرات، قانون جامع صنعت نمایشگاهی است که باید از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

لایحه قانون جامع صنعت نمایشگاهی در مجلس تصویب می‌شود. به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولادقباد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت نمایشگاهی گفت: این صنعت به عنوان صنعتی زیربنایی و زیرساختی نیازمند قانونی جامع است که باید لایحه آن از سوی دولت به مجلس ارائه شود و با دغدغه‌ای که میان نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی وجود دارد تصویب آن با استقبال مواجه خواهد شد.

اولادقباد اظهار کرد: یکی از خلاء‌های کنونی برای توسعه صادرات در کشور قانون جامع صنعت نمایشگاهی است که باید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون زیربنایی دولت لایحه‌ای برای آن تدوین و به مجلس ارائه شود. این لایحه باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد چکش کاری قرار گیرد تا برای ارائه تسهیلات به فعالان این صنعت قدمی برداشته و زمینه تسهیل صادرات به کشور‌های منطقه فراهم شود.


بیشتر بخوانید: صنعت نمایشگاهی ابزار‌ی برای توسعه و مبادلات تجاری


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات باید برای تمامی کشور‌هایی که می‌توانند مقصد کالا‌های ایرانی باشند مدنظر قرار گیرد و در کشور‌های آسیای میانه، آفریقا، کشور‌های اروپایی و حتی آمریکایی بتوان بازار‌هایی برای کالا‌های ایرانی که ارزش افزوده بالایی هم در صادرات آن‌ها وجود دارد ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: باید راهکار‌هایی برای یافتن گلوگاه‌ها و گره‌های اقتصادی برای فعالان صنعت نمایشگاهی کشور جستجو کرد که بهترین آن در قالب ارائه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس است چرا که طرح نمایندگان به طور معمول با اشکال اصل ۷۵ قانون اساسی و یافتن مشکل تامین منابع آن مواجه می‌شود.

اولادقباد گفت: با دغدغه‌ای که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس وجود دارد لایحه قانون جامع صنعت نمایشگاهی با استقبال مواجه خواهد شد و تصویب آن گامی رو به جلو برای توسعه صنعت نمایشگاهی و ارزآوری به کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

توسعه صنعت نمایشگاهی و ارزآوری با تصویب قانون جامع صنعت نمایشگاهی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار