تیم ملی بسکتبال کشورمان باید برای قطعی کردن صعود خود به جام جهانی مقابل ملی پوشان استرالیا به برتری برسد.

بررسی راه‌های صعود تیم ملی بسکتبال کشورمان به جام جهانیبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا «یکشنبه» در آخرین دیدار خود در پنجره ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین از ساعت ۱۸ در تالار آزادی بسکتبال به مصاف تیم ملی استرلیا می‌رود این بازی برای آسمان خراش‌های ایران اهمیت فراوانی دارد و آن‌ها می‌توانند با برتری در این بازی صعود خود به جام جهانی را قطعی کنند.

استرالیا در رنکینگ جهانی در جایگاه دهم ایستاده و پیش از این دیدار صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان پیروزی برابر این تیم را بسیار سخت و مشکل می‌دانند.

سهمیه آسیا در جام جهانی

تیم ملی کشورمان پیش از این تنها ۲ بار ستابقه حضور در جام جهانی بسکتبال را داشته است و این بار می‌تواند برای سومین مرتبه به این رقابت‌ها برسد.

پیش از این آسیا تنها یک یا یک و نیم سهمیه در این رقابت‌ها داشت و همواره قهرمان این قاره به این رقابت‌ها راه میافت، اما در این دوره، جام جهانی ۳۲ تیمی شد و تعداد سهمیه آسیا به غیر از چین میزبان به عدد ۷ رسید.

بر اساس قوانین از هر گروه در آسیا ۳ تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند و در گروه e. این رقابت که تیم‌های نیوزلند، کره جنوبی، چین، اردن، لبنان و سوریه قرار دارند تیم‌های نیوزلند و کره جنوبی صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده اند.

چین میزبان هم در این رده بندی حساب نمی‌شود و تیم‌های اردن و لبنان هم هر کدام با ۱۷ امتیاز شانس آن را دارند تا یکی از آن‌ها به صورت مستقیم عازم جام جهانی بسکتبال شوند.

در گروه f. تیم‌های استرالیا و ژاپن راهی جام جهانی شده اند و تیم‌های ایران و فیلیپین به ترتیب ۱۸ و ۱۷ امتیازی هستند و در صورت شکست ایران و پیروزی فیلیپین مقابل حریفان در بازی آخر ۲ تیم در امتیاز ۱۹ برابر می‌شوند و در این صورت ممکن است تیم فیلیپین به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان تیم سوم این گروه راهی جام جهانی شود و کار صعود ایران به جام جهانی برای صعود به عنوان هفتمین تیم راه یافته از آسیا به مقایسه آمار ارقام بین ایران و یکی از ۲ تیم اردن و لبنان که در صورت پیروزی مقابل حریفانشان ۱۹ امتیازی می‌شوند بکشد.

شاید تیم ملی کشورمان در این مقایسه، آمار بهتری داشته باشد و راهی جام جهانی شود، اما به طور قطع صعود یکی از تیم‌های پر افتخار قاره کهن به جام جهانی آنم‌ها به عنوان تیم هفتم جالب نیست.

تیم ملی بسکتبال کشورمان سابقه ۲ قهرمانی در آسیا، یک نایب قهرمانی آسیا چلنج، ۲ حضور در المپیک و ۲ حضور در جام جهانی را دارد و یکی از تیم‌های خوب آسیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار