مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: یکهزارو ۸۷۵ هکتار از مزارع این شهرستان با ۲۰۳ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی مرادی مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت : با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار بصورت تجمیعی و انفرادی در این اراضی ۵۲۶ نفر به اشتغال مشغول شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب در گچساران شاهد بالا رفتن راندمان تولید در سطح هکتار نیز خواهیم بود.

مرادی هدف از اجرای این طرح را تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، تسطیح و بهره‌برداری مناسب از اراضی، اجرای سیستم‌های تحت‌فشار و کاهش هزینه‌های تولید اعلام کرد و گفت: اجرای این‌گونه طرح‌ها در برخی از نقاط این شهرستان در دست بررسی و مطالعه است.

مرادی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد از هزینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین در هر هکتار زمین بر عهده کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: همچنین در سال جاری بیش از ۶۷ طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۹۵ میلیارد ریال در گچساران اجرا شد.

مرادی افزود: اجرای طرح‌های عمرانی شامل احداث کانال‌ها آبیاری کشاورزی، ساخت جاده، پل بین مزارع، بازسازی و مرمت قنوات، ساخت استخر، خط انتقال آب، ایستگاه‌های پمپاژ اجرای شبکه‌های فرعی و تحت فشار است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گچساران تا چهار سال آینده زیر کشت آبیاری تحت فشار خواهد رفت.

در بخش کشاورزی شهرستان گچساران هفت هزار نفر فعالیت دارند.

بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.

انتهای پیام/غ

توسعه شبکه آبیاری نوین در گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.