مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ۹۰۰ گفتمان دینی در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن بابایی مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری گفتمان‌های دینی به صورت گفت‌وگو محور در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس است که این کار با عنوان مدل کاربردی فرهنگ‌سازی و اندیشه ورزی به مدت یک سال است که در استان اصفهان پیگیری می‌شود.

وی از برگزاری حدود 900 گفتمان دینی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در صورت هرگونه درخواست از طرف مدارس آماده برگزاری گفتمان‌های دینی حتی بیشتر از سهمیه‌های درنظر گرفته شده است.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با بیان اهداف و چشم‌اندازهای گفتمان‌های دینی تصریح کرد: این گفتمان‌ها به منظور رفع ابهامات و شبهات و پاسخ به سئوالات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوانان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به روزآوری آگاهی و اطلاعات دانش‌آموزان نسبت موضوعات فرهنگی، آگاهی بخشی خانواده‌ها در مورد تعامل با نوجوانان و جوانان و پاسخ به مسائل اعتقادی آنان نیز از فعالیت‌هایی است که در گفتمان‌های دینی مطرح می‌شود. 

حجت‌الاسلام بابایی همچنین از ساماندهی تشکل‌های مذهبی اصفهان خبر داد و گفت: ساماندهی تشکل‌های مذهبی با تشکیل ۴ انجمن تخصصی-میانی شورای هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، مجمع کانون‌های فرهنگی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی انجام شد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت نام در سامانه طوبی بیان کرد: سامانه‌ای الکترونیکی تحت عنوان طوبی طراحی شده است که افراد برای ثبت هیئت، کار فرهنگی، تشکیل انجمن اسلامی و ثبت کد شناسایی مداح در آن ثبت نام کرده و پس از دریافت کد موقت با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی، مجوز و یا کارت شناسایی لازم را دریافت می‌کنند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ارتباط با امتیاز تشکل‌های ثبت شده در سامانه طوبی گفت: این سامانه با به روزآوری فعالیت‌های ثبت شده، امتیاز‌های شاخص، محوری، فعال، نیمه فعال و راکد به آن‌ها می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ تشکل شاخص اصفهانی وجود دارد که در سطح ملی فعال هستند و سایر تشکل‌ها به صورت محوری یعنی فعال در سطح استان، فعال و نیمه فعال بوده و مجوز تشکل‌های راکد نیز پس از ۶ ماه لغو می‌شود.
 
انتهای پیام/م 
 

تشکل‌های مذهبی در اصفهان ساماندهی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.