به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله رضیان یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت علت موج جدید گرانی خودرو را احساس خطر مردم برای کاهش روزافزون ارزش پول ملی و هجوم به بازار خودرو برای تبدیل وجوه نقد و سپردههای بانکی به خودرو اعلام کرد. کمیسیون صنایع مجلس نیز تصمیم گرفت کمیتهای ویژه برای رصد بازار و ارائه راهکارهای پیشنهادی به مجلس تشکیل دهد.
رضیان با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت گفت: در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن و اعضای برخی از کمیسیونهای دیگر مجلس که در حاشیه رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، آقای رحمانی توضیحاتی درباره دلایل رشد مجدد قیمت خودرو و موفقیتش برای افزایش تولید خودرو در شرکتهای خودروسازی ارائه کرد که هر چند توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت از منظر اقتصادی واقعیتی انکارناپذیر است، اما پاسخ قانعکنندهای برای ضعف ناتوانی دستگاه تحت مدیریتش برای کنترل این وضعیت، نبود.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: به اعتقاد رحمانی افزایش قیمت موج دوم گرانی خودرو ریشه در سیاستها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان ندارد بلکه این نقدینگی ۲۵۰ هزار هزار میلیارد تومانی سرگردان است که برای حفظ ارزش خود به سمت کالاهای مختلف از جمله خودرو و ارز سوق پیدا کرده به همین دلیل طی چند روز اخیر شاهد رشد مجدد قیمت خودرو و نرخ ارز هستیم.
وی افزایش تعداد ثبتنامهای خودروسازان به بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و تداوم ثبتنامهای خودروسازان را نشان از افزایش تقاضا در بازار خودرو دانست و ادامه داد: با وجودی که طبق توضیحات مدیران شرکتهای خودروساز، میزان تولید خودرو در سایپا و ایرانخودرو از ۱۲۰۰ دستگاه در روز به بیش از ۴۱۰۰ دستگاه در روز افزایش یافته، اما هجوم به بازار برای خرید و ثبتنام خودرو به حدی زیاد است که افزایش تولید نتوانسته عطش خریداران را سیراب کند. البته ایشان معتقد است بازار به این وضعیت باقی نمیماند و به دلیل افزایش سه برابری ظرفیت تولید در شرکتهای خودروسازی و تحویل خودروهای ثبتنام شده به مشتریان، قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت.
این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دفاع وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش قیمت خودرو به پنج درصد قیمت بازار سخن گفت و افزود: رحمانی معتقد است این شیوه قیمتگذاری خودرو موجب شد نقدینگی به جای سرازیر شدن به جیب دلالان و واسطهها به حساب خودروسازان واریز شود. رحمانی در عین حال قیمتگذاری خودرو توسط دولت را رد کرد و نوسانات قیمتی را ناشی از تحولات قیمتی حاشیه بازار دانست.
بیشتر بخوانید:چه عواملی باعث التهاب بازار خودرو شد؟
رضیان گفت: به عقیده بسیاری از نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت با این استدلال عملاً تنظیم بازار خودرو را به دلالها و واسطهها سپرده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی از تصمیم رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل کمیتهای ویژه به ریاست سخنگوی کمیسیون خبر داد و افزود: قرار شد این کارگروه که متشکل از اعضای کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان سایر کمیسیونهای تخصصی خواهد بود به صورت مرتب وضعیت بازار خودرو و مسائل مرتبط با آن را با حضور خودروسازان و متولیان دولتی صنعت خودروسازی رصد و پیشنهادات خود را برای غلبه بر نابسامانیهای قیمتی در بازار خودرو به کمیسیون صنایع و معادن ارائه دهد.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس متذکر شد: به نظر میرسد تیم اقتصادی دولت هیچ برنامهای برای جذب نقدینگی سرگردان جامعه ندارد.
حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد حسینیکیا هم با اشاره به اظهارات نمایندگان در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی، گفت: مهمترین مسائلی که نمایندگان در این نشست مطرح کردند این بود که حاشیه بازار نتوانسته مانع گرانی خودرو شود، عرضه و تقاضای خودرو با هم همخوانی ندارد، برنامه دولت برای جذب نقدینگی سرگردان چیست. همچنین توقع خودروسازان برای تامین نقدینگی مورد نیازشان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاکید بر کاهش سرمایه در گردش شرکتهای خودروساز، بیم به خطر افتادن امنیت شغلی کارگران شرکتهای خودروساز و ترس افکار عمومی از سرنوشت و آینده مبهم قیمت خودرو در حاشیه بازار از جمله مسائلی بود که نمایندگان در این نشست مطرح کردند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
چطوری اخه!؟؟؟
مردم بیچاره ایران چه گناهی کردن که شما شدین مسئولشون ؟؟؟
تا همین هفت هشت ماه پیش هیچکس خودرو ثبت نام نمی کرد
الان یک میلیون میدی کافی نت واست هر چی شد ثبت نام کنه
امروز ماشین
فردا خونه
بعدش دلار
وضعیت همینه و درست نخواهد شد
مشکل اصلی اقتصاد خلق پول توسط بانک ها می باشد، که برای جلوگیری از ورشکستگی خود، پول خلق می کنند و ریال ایران بی ارزش می شود.
قیمت پراید الان برابر 11 سکه.
پراید دو ماه پیش 11 سکه
پراید سال پیش 11 سکه
پراید 10 سال قبل 11 سکه
پراید 25 سال قبل 11 سکه
پراید گران نشده بلکه ریال بخاطر بانک ها ارزش را از دست داده است. و دستمزد کارگران پایین آمده.
این قانون برای تمام اجناس تقریبا ثابت است. و چیزی گران نشده است. الان
قیمت گوسفند نیم سکه طلا.
سال پیش گوسفند نیم سکه.
ده سال قبل گوسفند نیم سکه.
50 سال قبل گوسفند نیم سکه.
1300 قبل نیز گوسفند نیم سکه.
چیزی تغییر نکرده، ریال را از زندگی و دلار را از تجارت حذف کنید.
پراید ۲۰ میلیون تومن
دلار ۳ هزار یورو.
یعنی ۶ هزار یورو
پراید ۵۰ میلیون
دلار ۱۴ هزار تومن
پراید سه هزار یورو
پراید باز کردن میشه
کلا قیمت ها جهانی هست
از پیاز و مرغ و گوشت گرفته تا یه میخ
فقط حقوق کارگر کم میشه !
حقوق یه میلیون تومن
دلار ۳ هزار تومن
حقوق ۳۰۰ دلار
حقوق یه میلیون تومن
دلار ۱۴ هزار تومن
حقوق ۱۰۰ یورو
خلاصه این معادله رو بفهمید
گرونی بی تاثیر نیست
که هر ایرانی حق دارد در سال 98 یکدستگاه خودرو خارجی مدل سال 2017 با بالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و بدون واسطه وارد کشور نماید . آن وقت خواهید دید که قیمت خودروهای داخلی و چینی که در اختیار مافی زر و زور و قدرت فعالیت میکنند به قیمت پنج سال گذشته بر میگردند.
٢-عدم شناسايي محل خرج پولهايي كه مردم بدبخت واريزميكنن به حساب اين شركتهاوبجاي خرج پول براي صنعت خودروپول به حساب ديگه اي ميره
٣-بجاي پرداخت پول قطعه سازاول باج مسولين پرداخت ميشه وبعدديگهپولي براقطعه سازنميمونه بعدقطعه سازوبرادريافت حقش معرفي ميكنن به بانك وام بهش بدن بعدشش ماه پول خودشوتوقالب وام بانرخ سودبالابهش بامنت ميدن
خودرو وسایپا چه کسانی هستند تا مشخص شود ایا با زور زدن وتلاش کردن می شود ان را ارزان کرد یا خیر
سیدعلیرضا آوایی؛ وزیر دادگستری امروز در نشست خبری خود درباره برخورد سازمان تعزیرات با خودروسازان توضیح داد:
▪️قیمت خودرو باید واقعی و منصفانه باشد تا خودروسازان کارشان به ورشکستگی نکشد و مردم هم بیش از حق و انصاف پرداخت نکنند.
▪️طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان تعزیرات، در سال 96، 869 پرونده خودرویی بود که امسال تاکنون به 6 هزار و 196 پرونده بوده است.
اینجا بی علت گرون می کنن دلار بالا گرون دلارپایین گرون
که امسال یه سمند بخریم از برج 3سال 97 به امید ایران خودرو و وعده وعیدهای دروغ مسولین
نشستیم
سمند 36تومانی رو کردن 80تومان
هنوز هم باوعده هاشون دارن سرکارمون میزارن
یکم شرم و حیا هم خوبه
کارمونو که یه ساله ازمون گرفتین خونه نشینمون کردین
من کارگر قالب سازی بودم که 18ساله در زمینه قالبهای خودرو و لوازم خانگی و مواد شوینده
فهالیت داشتم الان بالای 1ساله به خاطر عدم مدیریت اقایون باید
بعد 18سال سابقه در صنعت خانه نشین باشم
بعد وزیر صنعت میاد میگه کارکرهای بیکار شده همشون کارگر ساده هستند
این همه خودرو فروختن کدومشون به من کارگر رسده با این قیمت های نجومی که
درست کردین؟
به نظر خودتون همسال من میتونن بخرن یا یه مشت دلال
اقایون مسولین که خودتونو زدین به خواب ما قشر کارگر گنجشک روزی که سه ماه سه ما
با این اقتصاد بیماری که درست کردین یک حقوق میکیریم و همیشه شرمنده زن و بچمونیم
بعد 13-14سال با هزار بدبختی یه پولی جمع میکنیم تا یه خودروی ایرانی بخریم
شما هر چی پیش فروش کردین ونقدی فروختین 90درصدش سهم دلال ها و نمایندگی های
خودتون شده
نه سهم ما قشر ضعیف
یه روز ماشین
بله از ماست که بر ماست.نوش جان
علی برکت الله
چون تجربه ثابت کرده چیزی که در ایران گران شود محال است که دوباره ارزان شود..........
درد شما گرون کردن بود ک تونستید وسلام
میدونید چند نفر سالانه کشته می شوند؟ چند نفر قطع عضو می شوند؟ چند تا دختر و پسر در تصادفات ناقص شدند گوشه خونه افتادند به خاطر بی کیفیتی خودرو ها؟
.
وقتی سود سپرده گذاری در بانکها رو پایین میارین و از طرف دیگه هرروز نرخ دلار بالا میره و ارزش پول ملی پایین میاد مردم به دنبال خرید کالای سرمایه ای هستن مثل طلا دلار و ماشین و .... تا اولا پولشون دست خودشان باشه و ثالثا ارزش دارایهایشان به روز باشه این چیز منطقی است که هر کسی میخواهد انجام بده هرچند با پولهای خرد .
دکتر گفت چته
گفت موهام درد میکنه
گفت غذات چیه
گفت نون و یخ
دکتر گفت خدایا چه ادامایی افریدی نه دردشون درد نه غذاشون غذا
و اگر حالا بود میگفت نه جوابشون جواب نه توجیحشون توجیح
به نظر من اگر سپاه بیاد اوضاع بهتر میشه.
دولت است ، وزارت نفت است، جناح سیاسی است، رئیس جمهور است
کابینه است، نمایندگان مجلس است ، استانداران است ، رئیس قوه قضائیه است ، رئیس مغننه است، تاجر است ، خودرو ساز است.
،رئیس کلانتری شهرهاست،
رئیس خانه های مردم است، پلیس راه است و.......
یکی وظیفه ی اینها را روشن کند. ملت از دخالت های غیر قانونی
سپاه در همه ی امورات خسته شده است.
بازم مردم رو مقصر کردید چه بهانه ای مزخرفی
خسته شدیم