گذراندن آموزش‌های حرفه آموزی به همت بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : بیش از ۳۵۰۰ نفر در کرمانشاه آموزش‌های حرفه آموزی را به همت بسیج سازندگی گذراندند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ، حسین قبادی بصیر مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : در حوزه آموزش ۳۵۶۴ نفر مورد آموزش‌های حرفه آموزی، دام و طیور، کشاورزی، گلخانه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای و میراث فرهنگی قرار گرفتند که در حمایت از این افراد به ۴۶۷ نفر مبلغ ۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت : همچنین در حوزه اشتغال در دهکده اقتصاد مقاومتی ۱۹ واحد فعال داریم که مشغول تولید هستند و علاوه بر الگوسازی سبب ایجاد ۶۵ مورد اشتغال مستقیم شده اند.

وی از اعزام یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی به مناطق محروم و انجام کار‌های محرومیت زدایی، فرهنگی، سلامت وعمرانی خبر داد و افزود: بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۵۲ نفر در قالب یک هزار و ۲۸۱ گروه در این اردو‌ها حضور یافتند.

قبادی بصیر با بیان اینکه درحوزه کشاورزی و منابع طبیعی نیز هفت پروژه آب رسانی انجام شده گفت: در سرپل ذهاب پروژه آبیاری قطره‌ای به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده همچنین فاز دوم پروژه آبیاری قطره‌ای در کنگاور با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین شده از سوی جهاد کشاورزی تکمیل شده است.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه، پنج پروژه آبخیزداری در پنج شهرستان استان نیز در دست اقدام است که برخی تحویل و برخی به لحاظ شرایط جوی تا پایان سال تکمیل خواهند شد که مجموعا بیش از یک میلیارد تومان هزینه داشته اند.

این مقام مسئول گفت: در آبرسانی روستایی نیز فاز دوم مجتمع سرعین در هفت روستا با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن نیز جذب شده است.

وی افزود: در حوزه بازسازی مناطق زلزله زده نیز ۱۵۱ واحد تخریب شده شامل واحد‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده که از این میزان ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آورده سپاه و خیرین است.

قبادی بصیر گفت: همچنین ۲۸۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان متعلق به مددجویان کمیته امداد در حال تکمیل است که امیدواریم تا شهریور سال آینده تحویل شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان کرد: چهار باب مدرسه در روستا‌های مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و جوانرود با اعتبار یک میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین در سال آینده تحصیلی تحویل می‌شود.

وی از انجام ۱۰پروژه خانه عالم و نیز تعمیرات منازل نیازمندان خبر داد و گفت: نوروز امسال نیز مناطق محروم استان کرمانشاه میزبان گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی هستند .

 

انتهای پیام/د

 ۳۵۶۴ نفر مورد آموزش‌های حرفه آموزی قرار گرفتند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.