فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: شهدای زن الگوی کاملی از ایثار، از خود گذشتگی و ایمان هستند و زنان شهیده کردستان نیز نماد مظلوم ترین شهدای ایران اسلامی هستند.

شهدای زن الگوی کاملی از ایثار، از خود گذشتگی و ایمان هستند به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی سپاه بیت المقدس استان کردستان، سردار محمدحسین رجبی در جلسه هماهنگی کمیته بانوان کنگره ۵۴۰۰ شهید استان که در سالن فرماندهی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه مردم مسلمان کردستان از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک های ضد انقلاب و جدایی طلب درگیری داشتند، اظهارداشت: همواره و در صحنه های مختلف مجاهدت خاموش مردم مسلمان کردستان ادامه دارد و ما وظیفه داریم کنگره ای در تراز شهدای مجاهد و انقلابیمان برگزار کنیم.

وی افزود: در طول مدت تشکیل کمیته که آغاز آن از کنگره پیشمرگان کرد شروع و تا برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان ادامه خواهد داشت با توجه به تلاش های کمیته بانوان در این حوزه برای نشان دادن جایگاه والای شهدا قدردانی کرد و امیدواریم این کار فرهنگی برای همیشه در راس کار قرار گیرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه کار فرهنگی اختصاص به زمان خاص ندارد و باید همیشگی باشد، ادامه داد: در برهه زمانی و با ورود هجمه فرهنگی که جوانان ما را تهدید می کند کار فرهنگی  باید به صورت اقدامات مقابله ای و مصون سازی و اقدامات فرهنگی و ارزشی  تولید شود که برگزاری کنگره و اجلاسیه های مختلف هم خارج از این حوزه نخواهد بود.

سردار رجبی یادآور شد: این کارگروه با حضور پررنگ خود در تشکیل و ارائه راهکارهای مناسب می‌ تواند بازوی توانمندی برای برگزاری این حرکت عظیم فرهنگی باشد.

وی به رشادت شیرزنان کردستانی در طول هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن اشاره کرد و بیان کرد: از ۵۴۰۰ شهید استان، ۵۶۲ شهید زن هستند و اجلاسیه کنگره ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان در روز ۹ اردیبهشت در سنندج برگزار می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه زنان در پشت جبهه ها همواره نقش بی بدیلی را ایفا می کردند، گفت: هر چند شهدا نیازی به این کارها ندارند ولی برگزاری این چنین یادواره ها و کنگره هایی برای یک نظام اسلامی، به خاطر آوردن یادآوری های آنان برای نسل جوان است لذا کنگره شهدای زن استان در حد و اندازه مجاهدت بی بدیل مجاهدین راستین کردستانی باشد.

سردار رجبی اظهارداشت: کردستان از استان ‌هایی است که دوران جنگ و پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تأثیری مستقیم داشت، این استان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از ۵۴۰۰ شهید گلگون ‌کفن را در راستای حفظ ارزش ‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که ۵۶۲ نفر آن زنان بودند.

وی افزود: شهدا یک عمر با خدا معامله کردند و جانانه در مقابله دشمنان ایستادند و به شهادت رسیدند اما متاسفانه عده ای از مسئولان نسبه به آنان ادای دَین نمی کنند و کوتاهی هایی در بعضی کارها وجود دارد.

۱۰ درصد شهدای کردستان زن هستند

دبیر کنگره بانوان ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان نیز در این نشست بیان کرد: این شیرزنان الگوی کاملی از ایثار، از خود گذشتگی و ایمان هستند که باید با ‌ترویج افکار و آموزه ‌های آنان در میان زنان به ‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه ‌ساز در کشور اسلامی ‌مان گام برداریم.

ناهید منصوری با اشاره به نقش تاثیرگذار زنان استان در دوران های مختلف انقلاب، ادامه داد: از مجموع شهدای استان ۵۶۲ نفر را بانوان تشکیل می دهند که این میزان ۱۰ درصد کل شهدا را شامل می شود.

وی یادآور شد: برگزاری یادواره ها و جشنواره های مختلف علاوه بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان جامعه را با فداکاری ها و از خودگذشتگی های شهدا فراهم می کند موجب خواهد شد گوشه کوچکی از حقی که این بزرگواران بر گردن ما دارند ادا شود.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.