جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت : دشمن دست از پا خطا کند با پاسخ قاطعی روبرو می‌شود.

دشمن دست از پا خطا کند با پاسخ قاطعی روبرو می‌شودبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در سومین یادواره سرداران و شهدای آماد پشتیبانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به روز‌های جنگ تحمیلی گفت : دشمن تا دندان مسلح برنامه ریزی کرده بود که حرکت خود را از مسیر قصرشیرین آغاز کند و پس ۳ روز از کرمانشاه عبور کرده و ۷ روزه تهران را فتح کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت : منافقین با یک خیال واهی پس از پذیرش قطعنامه فکر می‌کردند که می‌توانند دسترسی به کرمانشاه پیدا کنند، اما دیدند مردم این خطه باغیرت در مقابل آن‌ها ایستادند و منافقین و دشمنان اسلام را ناامید کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام آن چنان ضربه‌ای بر پیکره منافقان وارد کردند که کسی فکر آن را نمی‌کرد، گفت: در عملیات مرصاد موقعی که منافقین را اسیر کردیم و مدارکشان را گرفتیم می‌گفتند که از فلان کشور آمدیم آن‌ها از کشور‌های آلمان پاکستان استرالیا و ... نیرو جمع کرده و گفته بودند اگر به تهران برسیم دیگر برای شما جایی نیست، اما غیرتمندان کرمانشاهی و خطه غرب کشور و رزمندگان بلایی به سر آن‌ها آوردند که در تاریخ زبانزد خاص و عام شد.

کوثری با اشاره به تلف شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر از نیرو‌های منافقین در عملیات مرصاد، بیانداشت: ناگفته نماند عمده نیرو‌های ما در آن زمان به خاطر وضعیت حیاتی و وضعیت منابع نفتی در جنوب مستقر بودند بنابراین در غرب کشور یگان‌هایی که وجود داشتند اعم از نیرو‌های مردمی عشایر که سپاه با امکانات کم به خاطر نوپا بودن توانست به پیروزی دست یابد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله از فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی حضرت امام (ره) سخن گفت و افزود: جریان عملیات مرصاد به دنبال فراخوانی حضرت امام آنقدر نیروی مردمی به جبهه‌ها آمد که فرماندهان سپاه امکان تجهیز و سازماندهی همه آن‌ها را نداشتند و مردم از تمامی اقشار در این عملیات اسلحه به دست گرفتند و علیه منافقین وارد عمل شدند.

کوثری نقش مقاومت مردمی در عملیات مرصاد را بی نظیر تعبیر و خاطرنشان کرد: این حرکت نشان داد که این انقلاب از آن مردم است و هر زمانی که احساس خطر کنند به صحنه می‌آیند و نقش واقعی خود را ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: شهدا پای رکاب ولایت تا آخرین لحظه ایستادند و ما نیز باید از آن‌ها درس یاد بگیریم و پای رکاب ولایت آخرین لحظه بایستیم.

کوثری یادآور شد: در آن زمان امکانات کمی داشتیم، اما فرماندهان با رزمندگان آن چنان برخورد برادرانه داشتند که آن‌ها برای مقابله با دشمن با تمام وجود حاضر می‌شدند و همین اخلاق حسنه باعث شده بود که امیدوار در مقابل دشمن صف آرایی کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله ادامه داد: عملیات بازی دراز باعث شگفتی خیلی از نظام‌های دنیا شد چرا که با کمترین امکانات و نیرو‌ها کاری کردند که دشمنی را که آماده بود پیشروی کند و به مرکز ایران برسد، با وحدت آن‌ها را شکست دادند.

وی افزود: در جایی که حتی غذا رساندن به رزمندگان بسیار سخت و مشکل بود نیرو‌های پشتیبانی و تدارکات با قبول سختی‌ها موفق شدند که به پیروزی برسند.

کوثری بیان داشت: به همین خاطر رهبر معظم انقلاب تاکید دارند خاطرات این جنگ نوشته و همچنان یادآوری شود چرا که تبدیل به تاریخ خواهد شد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با مطالعه تاریخ می‌توانیم دریابیم در زمان قاجار دشمنان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر از خاک کشور ما را گرفتند و هیچ کس نبود که جلوی آن‌ها بایستد نمونه آخر آن‌ها بحرین بود که استان چهاردهم ما محسوب می‌شد، اما در سال ۵۰ به خاطر بی عرضگی سردمداران پهلوی بحرین را از نقشه کشور جدا کردند.

وی گفت: در تاریخ ایران این برای اولین بار بود که با بصیرت رهبری و مقاومت مردم حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم و در پایان جنگ حتی یک دلار بدهی بالا نیاورده چرا که امام راحل اجازه نمی‌داد جلوی آن‌ها دست دراز کنیم، اما عراق ۷۰ تا ۹۰ میلیارد دلار بعد از جنگ بدهی داشت.

کوثری گفت: ما با کمترین امکانات بهترین نتیجه را گرفتند با وجودی که تدارکات ما امکاناتی نداشت، اما هیچ موقع از خود در مقابل دشمن ضعف نشان نمی‌داد و با خلاقیت و ابتکار را در کار‌های خود نقش بی بدیلی در پیروزی ایفا کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بیان داشت: در خط مقدم همیشه بهترین‌ها را در نظر می‌گرفتند و زیر آتش گلوله تدارکات را به رزمندگان می‌رساندند.

وی گفت: در عملیات خیبر ۱۳ کیلومتر پل معلق درست شد که در راس آن‌ها نیرو‌های تدارکات بودند که با مهندسی توانستند این کار را انجام دهند.

کوثری افزود: تجربه ۸ سال دفاع مقدس آن چنان بود که امروز در سوریه اثرگذار واقع شده است و باعث شده آمریکایی‌ها را در جایی که فکر می‌کردند موفق هستند شکست دهیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به ۱۷۸ شهید آماد و پشتیبانی سپاه نبی اکرم (ص) گفت: باید راه شهدا را ادامه دهیم تا بتوانیم همچنان پیروزی کسب کنیم.

وی اظهار داشت: دشمنانی که فکر می‌کنند می‌توانند پرچم اسلام ناب را پایین بکشند باید بدانند این انقلاب ۴۰ ساله شد و ریشه محکمی دارد لذا استکبار جهانی برای خودش فکری کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: اگر استکبار دست از پا خطا کند عزیزان این مرز و بوم بلایی به سر دشمنان و کشور‌های مرتجع خواهد آورد که مثال زدنی باشد.

کوثری با اشاره به فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه اظهار داشت: این فشار‌ها را ما در طول ۴۰ سال و در دوران دفاع مقدس داشتیم و باید بگویم قابل حل و فصل است و جای هیچ نگرانی نیست .

 

 

انتهای پیام/د

دشمن تا دندان مسلح برنامه ریزی کرده بود که حرکت خود را از مسیر قصرشیرین آغاز کند

 

برچسب ها: سپاه ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.