طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر حمل و نقل هند و معاون وزیر امور خارجه افغانستان ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰۰ تن بر ساعت در چابهار به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۳ میلیون دلاربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر حمل و نقل هند و معاون وزیر امور خارجه افغانستان ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰۰ تن بر ساعت در چابهار به بهره برداری رسید. 

بر اساس این گزارش این ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۳ میلیون دلار به عنوان پیشرفته‌ترین مکنده در کشور به شمار می‌روند و برای اولین بار در کشور توسط یک سازنده آلمانی مونتاژ شده است.

همچنین ۵ دستگاه جرثقیل ساحل به دریا با ظرفیت ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

پیش از این تخلیه و بارگیری کالا از طریق تجهیزات مکانیکی انجام می‌شد و ما در روز تنها ۸ هزار تن بار تخلیه می‌کردیم، اما ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا با این ۸ دستگاه مکنده به ۲۰ هزار تن در روز افزایش یافته است.

۲۰ درصد کالا‌های اساسی موردنیاز شرق و جنوب کشور از طریق بندر چابهار تأمین می‌شود.

امروز ساختمان عملیاتی اسکله‌های بندر شهید بهشتی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

فردا هفتم اسفند ماه به عنوان روز چابهار نام‌گذاری شده است و مقامات ۳۵ کشور دنیا در این مراسم شرکت خواهند کرد.

امروز آقایی مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان از افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: با حمایت‌های بخش خصوصی ظرفیت‌های توسعه بندر چابهار فراهم شده و ما قصد داریم بندر چابهار را به عنوان دروازه ملل به کشور‌های همسایه بررسی کنیم.

بر اساس آمار‌های اعلام شده طی ۱۱ ماه گذشته میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید بهشتی نسبت به ۱۲ سال گذشته افزایش یافته که این نشان دهنده فراهم شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بندر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار