امید خبر داد؛

اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستا‌ها

معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت توسعه روستا‌ها خبر داد.

اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه روستا‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدامید»، معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست خبری همایش ملی نقش اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه پایدار روستایی و عشایری گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند در توسعه روستا‌ها و پایداری و ماندگاری روستاییان در روستا موثر باشد، اقامتگا‌های روستایی است.

معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها و توجه و سفر مردم به این مناطق می‌شود و مردم بتوانندایام خوبی را در طبیعت داشته باشند.

امید با اشاره به شکل گیری اقامتگاه‌های بوم گردی تصریح کرد: این حرکت در کشور به صورت نظام هستند و از حدود ۱۰ سال گذشته در کشور آغاز شده است، اما اوج اتفاقات در خصوص اقامتگاه‌های بوم گردی از سال گذشته آغاز شده است.

معاون امور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت توسعه روستا‌ها اختصاص پیدا کرده است، گفت: از این مبلغ در حدود ده درصد آن یعنی ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اقامتگاه‌های بوم گردی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هزار و ۳۰۸ باب اقامتگاه بوم گردی در بیش از هزار و ۲۰۰ روستا در سراسر کشور فعال شده و مردم در ایام مختلف مانند عید نوروز می‌توانند از آن استفاده کنند.

امید خاطرنشان کرد: خوشبختانه گردشگران خارجی استقبال مناسبی از مناطق کشورمان داشتند و ما معتقدیم یکی از اشتغال‌های موثر و بسیار خوب و تاثیرگذار در روستا‌ها همین بحث گردشگری است؛ تاکنون هم ۶ هزار میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده و ۱۹۰ هزار نفر در این بخش فعالیت می‌کنند.

امید ادامه داد: بر این اساس همایش ملی نقش اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه روستایی و عشایر شنبه ۱۱ اسفند سال جاری از ساعت ۸ صبح در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران رسما آغاز به کار می‌کند.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اینکه بخش بوم گردی مکمل بخش‌های روستایی است، تصریح کرد:با مشارکت و تلاش جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد و سامان خواهد گرفت و همایش روز شنبه هم با اهداف حمایت معنوی از نقش توسعه بوم گردی، هم اندیشی ملی در خصوص توسعه بوم گردی، تقویت و نقش توسعه بوم گردی در سفر و گردشگری همچنین ترغیب مردم بر استفاده از اقامتگاه‌های بوم گردی برگزار خواهد شد و هدف اصلی از این همایش در حقیقت تحکیم ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با اقامتگاه‌های بوم گردی است.

امیدبا اشاره به ارتباط مسئولان با موسسان طرح‌های موسوم به بوم گردی، گفت: بر این اساس بنا شد دوستان در حوزه بوم گردی چالش‌های خود را مطرح و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر شنیدن آن‌ها به ارائه راهکار بپردازند.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در پایان یادآور شد: همایش روز شنبه شامل دو بخش که یکی سخنرانی مسئولان و دیگری هم اندیشی بین اقامتگاهداران و مسئولان حاضر در نشست است؛ ضمن اینکه نقش بوم گردی برای توسعه اقتصاد کشور ایجاد یک زنجیره هوشمند گردشگری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار